Tisdag...

Den riktiga julstämmningen vill inte riktig infinna sig. Vet inte vad det beror på? Kanske är det mildvädret som sakta men säkert tar bort den fina vita snön och lämnar en grå sörja efter sig... eller förkylingen som gör att jag känner mig som en trött, grå liten rugguggla? Nej, jag är inte sjuk.. bara förkyld!! 

Måste nog snart börja med julbak och knäckkokande för att öka på myset. Några tomtar har jag plockat fram och det brinner levande ljus överallt i lägenheten. Tänder en massa ljus året runt den här årstiden och har alltid ett stort lager med ljus på lager. :=D

I förra årets jul-bloms-uppsättnings-kruka satte jag i år tjockt blockljus, gillar det enkla och att man nu ser det fina mönstret på krukan. Sture Starlight och Mary Christmas har fått komma fram.. älskar mina tjocka Culttomtar.


Nu ska jag hälsa på hos er - vet att det finns massor med julmys ute i bloggvärlden. Så det är dags att insupa lite inspiration!

Ha det gott!
Kram!
Liza

Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vill börja med att säga att du har en så mysig blogg! Jag känner mig inspirerad och glad när jag läser den.

En fråga: Har du nån aning var man köper på lösvikt sånt som vita stenar, glitterstenar, "glitterpåtråd" metervara och sånt. Sånt man kan ha i julgrupper och krukor och sånt.

Tror du fattar vad jag menar!

I Luleå eller Piteå?

Kram Sara//

2009-12-08 @ 22:40:43
Postat av: EVA

Har du också blivit förkyld vännen ? Här hostar jag än men mycket mindre...stor skillnad sen jag fick bra medicin !

Men kroppen är rätt sliten och full av värk, så morgondagen blir lugn !!!



Firandet har avslutats och maken har krupit till kojs...och då får jag sitta en liten stund vid datorn innan Hyacinth...hihi ! Men nu börjar ju den rara damen...



***

JÄTTEKRAAAM EVA



:)

Postat av: Malin B

Jag har inte heller så mycket julinspiration att komma med... Men det doftade iallafall jul förut när jag bakade lussekatter. =)

I helgen doftade det pepparkakor och det är ju också en sådan där julmysdoft.

Jag har stekt köttbullar i dag också, återstår att se om det var julköttbullarna. ;) De har åkt ner i frysen iallafall.

2009-12-09 @ 16:42:06
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Trist med allt det gråa och regninga utanför fönstret:( Julbak och vackra ljus piggar upp:) Ha det bra.

2009-12-09 @ 22:43:53
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: EVA

Ja det tar längre och längre tid att fixa till sig...hehe ! Och benen...usch och fy måste nog ta lien snart...hihi !

Hur jobbar du nu vännen ? Fullt eller...?



Hoppas ni får ett superkul kalas och en underbar helg !



***

KRAAAM EVA



:)

2009-12-10 @ 22:33:24
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Ja, jag är helt övertygad om att det är det grå/svarta vädret som gör det. Tänk om vi haft 10 minus och enhalvmeter snö :) Lycka!! Och JULKÄNSLA.



Ha en underbar fredag och helg.

Kram

2009-12-11 @ 07:52:51
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: mo

Ja många gånger behövs det inte så mycket krusiduller utan det enkla är nog så fint...



Tyvärr saknar jag med den riktiga julstämningen, här är ju mildväder varje dag o idag har det duggat ute, trist så det förslår.



Krya på dig, kramar från en söderböna (ja söderifrån då...hihi)

2009-12-11 @ 15:10:01
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Enkelt och fint. Hoppas julkänslan snart är hos dig. Ha en bra dag.

2009-12-15 @ 09:55:35
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback