En annorlunda helg...

...har vi verkligen haft. Fredag kväll var vi hos prinsen och prinsessan så att föräldrarna skulle få åka hemifrån en stund. Barnen har varit sjuka i omgångar i flera veckor. Nu var det prinsessan som var riktigt dålig så hon var i min famn större delen av kvällen.  Båda sov ialla fall sött  i sina sängar när föräldrarna kom hem....

Igår ringde A och berättade att de skulle åka upp till aktuen med lillan så prinsen fick komma till oss.... och det visade sig att hon har dubbelsidig lunginflammation och öroninflammation, strackars liten. Prinsen ville stanna och sova hos oss, så klart han fick. Så vi skyndade iväg och köpte lördagsgodis, tandborste och pyjamnas.... Han har verkligen sovit som en prins.. 12 timmar i stäck!!! :D Vaknade och ville äta frukost med en gång.. och sedan ha en glass förstås!!!:D

Nu på morgonen skjutsade jag hem go´killen och åkte sedan till min mamma. Lillsyrran med son och svärmor var där också så vi har fikat och pratat en stund. Det är dags för gardinbyte hos lill-mamma så vi gick igenom vilka gardiner hon vill ha uppsatta, de ska bara vädras och strykas innan det är dags. Kul att hon fortfarande  bryr sig.. det har jag sagt förut.. :D

För att återgå till min lediga fredag så var jag ute på ett lite hemligt uppdrag... jag hämtade två tryck hos kära bloggvännen
Lina ett ska jag ha själv och den andra ska jag ge bort.... kan inte visa bilder ännu.. men snart!!  Där blev det en kopp kaffe och en pratstund innan jag for vidare till.....

..........blomsteraffären och handlade den allra.........

Där fann jag också den här lilla....



Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen... längtar ut på en riktig bloggrunda.. så snart kommer jag och hälsar på!

Ha en riktigt lugn och skön söndageftermiddag och kväll!

Kram!
Liza

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anna B

Det låter som en trevlig dag om än lite trist och tråkigt med alla sjukdomar...

Önskar dig en toppen söndag fortsättningsvis! kram anna

Postat av: MO

Nämen stackars liten, inte undra på att hon inte varit i lektagen, hoppas hon kryar på sig. Mysigt ändå att få ha prinsen hos er, det är ju ingen konst när han är så "duktig" på att sova...hihi...



Låter som ni hade det trevligt hos din mamma, kul att hon bryr sig om gardinbyte osv, o snällt av er att hjälpa till, kramar på dig vännen

2009-02-22 @ 15:54:24
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: LillaMy

Skönt att de har fått hjälp av er och att de är på bättringsvägen.Ha en skön söndag

2009-02-22 @ 17:09:34
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Usch, stackars liten då. Hoppas er söndagkväll blir trevlig ändå och att hon kryar på sig snabbt nu.

2009-02-22 @ 17:45:54
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Jag har ett jättefint tryck från Lina i köket, hon är så duktig. Spännande att få se vad du köpt.



~Livet i byn

2009-02-22 @ 22:13:18
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

jag kommer NU!

Möt mig i rondellen.....





Kram!!

2009-02-22 @ 22:19:14
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Nämen lillpluppan! Huvva hoppas hon blir snabbt pigg. Men lillkillen verkar ju haft en höjdarhelg :)



Superfina fynd har du gjort! Jamen som vanligt.



Kramkram och ha en underbar start på veckan//Z

2009-02-23 @ 08:41:21
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback