Lite mer ordning och reda....

.....är det i vårt arbetsrum.....

Men först vill jag TACKA för all FINA kommentarer som ni lämnat om mina enkla kuddfordral. Vet att en del av er redan satt igång med garn och nålar och jag hoppas att ni visar era kuddfodral framöver... Än en gång TACK!

Så till dagens huvudämne,  ibland är det bra att ha halvfärdiga inlägg som bara behöver färdigställas! :=)
Ett av våra projekt har varit att fixa till arbetsrummet! Jag har ju fått en ny dator (laptop) av maken och han har investerat i en plattskärm till sig själv så nu har det  förhatliga databordet äntligen förpassas till de sälla jaktmarkerna, eller rättare sagt hamnat hos en av våra grannar - och vardagslyckan är ännu lyckligare än vanligt.. om det nu är möjligt! :=)

Lägga golv, tapetsera och måla hanns inte med, utan det blev en makeover light även denna gång... ja, sådana gör vi titt som tätt. Tänk om varje dygn var dubbelt så långt - vad man skulle hinna göra!! Men nu är det inte många kvällar vi har haft  till förfogande som inte är upptagna av möten, sammanträden och viktigast av allt KÖRÖVNING (alltså som att sjunga - inte köra bil)..... (liten passning till en av mina kära bloggvänner) :D

Att rensa i röran där inne var en STOR UTMANING och här är de oredigerade bilderna som togs i för någon vecka sedan som förebilder... usch, känner hur det kryper i kroppen på mig när jag ser dem... 


efter rensninga av gamla papper, prylar och allmän upprensning samt omklädning av stolsdynor......



Fortfarande finns det att göra... men nu får det vara så här till dess vi får tid med den stora renoveringen.

Maken är fortfarande hemmavid, förkylningen börjar ge sig men han är rätt så chockad över att han har varit hemma en hel arbetsvecka... Till saken hör att han sällan eller aldrig är sjuk så det blev en ny erfarenhet för honom. Som tur är se verkar det som om det värsta är över och han börjar bli riktigt alert igen!

Jag har drabbats av någonting som kallas för "kristallöra" (enligt vårdcentralen). Det känns ungefär som att åka karusell så fort jag vrider för snabbt på huvudet eller ställer mig upp eller lägger mig ner för fort! Otroligt obehagligt!  Igår trodde jag att en hjärnblödning var på väg (inte för att jag vet hur det känns) då huvudet värkte och jag mådde illa hela tiden. Mår någorlunda bra idag så jag hoppas att karusellen snart stannar för gott... jag hatar att åka karusell!!!!

Så nu har ni fått förklaringen till att jag varit osynlig här i cyberspace!

Känner att det är dags att avsluta och önska ER



Kommentarer
Postat av: Malin B

Men kära du, åka karusell hela tiden.

Jag lider med dig!

Kul att greja och förnya däremot.

Jag gillar allt det gröna här hos dig, på ramar, bilder och det du har där hemma.

Hux flux har jag blivit hur grön som helst, har handlat gröna servetter i dag. =)

Postat av: Zassi - Sara

Ååh men så FINT du fått det!! Vilket ljus och vilken rymd.



Kristallöra?!! Nää, det låter inte alls bra! Hoppas det går över snart - för vem vill väl åka karusell hela tiden?



Ha en alldeles underbar fredag och helg

/Kram

2009-02-06 @ 18:37:36
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Kör-Anna

Mycket tjusigt arbetsrum!



Kristallöra, tror det var precis det som hände min pappa för några månader sedan. Han trodde att döden var nära och de åkte i på akuten. Det gick till sig efter ett tag dock. Men han sa att det var det obehagligaste han varit med om. Yrselanfall!



Vad bra att du mår bättre! Krya på både dig och gubben och trevlig helg!

2009-02-06 @ 19:01:33
Postat av: EVA

Men usch och fy...inte trevligt alls !

Undra om det var det jag hade förra året...då Edith fick flunsan då började det att snurra för mig och på Hxvc sa det att flunsan kunde visa sig på alla möjliga sätt...

Cissi fick också det förra året och då misstänkte de också nåt sånt.



Men jäklar vad ni jobbat i veckan ! Hur fint som helst ! Det är så kul att göra en liten lightmakeover...

Var på DS idag och köpte lite "grönt" och förändringen i vårt kök har totalt kostat en 100-peng :D ! Rätt kurs eller hur ?



Det börjar finnas hopp om liv i gubben min också. Har bjudit honom på het vit glögg med rom...och vips blev han mycket piggare...hihi ! Så nu är den sparade glöggen slut...men det kommer ju ny till hösten !



Ha en underbar helg och hoppas karusellen snart stannar...



***

JÄTTEKRAAAM EVA & Co

2009-02-06 @ 19:08:15
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Anna B

Det var ord och inga visor! Det var otroligt fint! Önskar dig en trevlig fredagkväll! kram Anna

2009-02-06 @ 21:24:57
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Emma

Jag kan komma och finslipa din design sen mamma om du vill!? Kram på dig än en gång och tack tack tack för lånet av gardinerna. Jag är såååå nöjd? Du, ska du och pappa på IKEA snart? kram

2009-02-06 @ 22:32:09
URL: http://emmabogren.blogg.se/
Postat av: Annah

Men så fint!

Ha en trevlig helg!

Kram ANnah

2009-02-07 @ 07:41:03
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: tina

Hoppas du mår bättre idag,inget trevlig alls att gå om kring och känna sej sån!

Vad fint ni fixat arbetsrummet,ser så himla mysigt ut.Maken stack iväg nyss med ett stort lass till tippen,så jag ska göra lite kaffe så vi kan fika lite när han kommer tillbaks!



Ha en fin helg vännen och igen...hoppas yrseln försvinner!



kramkram/tina

2009-02-07 @ 13:04:50
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Hejhej!!

Ja visst vore det skönt med lite VÅR nu!! Less på kylan.



Hur går ditt karusellåkande då? Yrsel är inget kul. Jag hade yrsel när jag hade blodbrist.....men det har inte du väl?



Saknade dig i torsdags på kören.



Ha en skön helg!



Kram!

2009-02-07 @ 15:04:52
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Alma

Kul sida! Det märks att du gillar att blogga!

2012-03-18 @ 19:33:04
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback