Regnet det bara öser ner....

Vaknade imorse av regnet som glatt studsade omkring på plåttaket! Åh, vilket härligt sätt att bli väckt på!! Tog på mig en kofta över pyjamasen... satte morgontrötta fötter i "foppisarna" och traskade iväg till toaletten. Hann inte gå mer än några meter så pyste det ut vatten i hålen på skorna, aha, tänkte jag... gratis fotbad!!:D

När jag studsade tillbaka till stugan så regnade det ännu värre så då  fick jag en riktig hårtvätt också! Behöver jag säga att jag haft en "bad hairday" idag????:D

Lockigt hår eller inte så åt vi frukost till ljudet av det fortsatta smattret på plåttaket och knastret från elden i kaminen.. gillar verkligen att börja dagen så....

Efter frukost så satte vi oss i bilen och åkte till grannstaden där vi skulle köpa markiser till våra sovrumsfönster. Jag gillar enfärgat så de skulle vara enfärgat grå! De fanns inte i lager... randiga fanns... men INTE enfärgade! KONSTIGT! Hur som helst så träffade vi en jättetrevlig expedit som har beställt markiserna åt oss. Däremot gav hon oss inte stort hopp om att de skulle finnas i centrallagret. Om vi har tur och de går att gräva upp -  får vi dem i slutet av denna vecka! Håller tummarna allt jag kan att vi får våra grå, fina markiser!!!!

Vi har hur som helst haft en härlig stughelg med god mat, gott att dricka, lite utefix och bäst av allt... mina stackars plantor har fått komma ner i jorden. Det såg riktigt glada ut idag - hoppas bara att inte regnet slår sönder dem eller att de druknar....

I rabatten är det bara förgät-mig-ej som blommar och i grusgången har penséerna valt att placera sig....

Vi har också kommit på hur vi ska få vårt porlande vatten enkelt och snyggt.. det fattas bara en pump och lite annat så fixar det sig.. kommer att bli så fint!!!

Nu är det dags för "vardagslyckan" att dricka en kopp örtte och sedan är det dags för skönhetssömnen...

Hoppas att ni har haft en lika mysig helg som jag....

KRAAAAAAAAAAAAAM!
Liza

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jag håller tummarna att ni ska få markiserna i veckan!! ;) Har insett att jag vill ha en kamin i vårt blivande hus, när det nån gång blir av. Vi har öppenspis nu i lägenheten men den kan man inte elda när det är såhär grått å mulet för då ryker det bara in... Med kamin så tror jag man slipper det problemet!??

Hoppas du får en fin vecka!!

Kramen, Maria

Postat av: Proforma - Irene

Vi har faktiskt haft riktigt bra väder med ganska mycket sol. Trädgårdsarbete har även här stått på programmet och det är så skönt när man får beta av en sak på listan. Håller tummarna för era markiser.

Ha en bra vecka!

Kram

2009-06-14 @ 23:10:05
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Här har det också regnat något kompiöst, man blir så less!! Nu kikar solen fram mellan molnen men det känns ändå högst temporärt....



~Livet i byn

2009-06-15 @ 09:26:14
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Malin B

Denna helg löste det sig ju per automatik med vattnet i din trädgård - utan den minsta pump! ;)

Fnissar lite för mig själv.

2009-06-15 @ 10:43:46
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback