Oj, vad vi har jobbat idag....

..maken och jag!!!

Vi åkte ut till stugan rätt så tidigt imorse... fick börja med att hacka fram spadarna för all snö (som varit kvar på taket) hade rasat ner! Raskt så skottade vi bort det värsta så att vi kunde ta oss in i stugan. Snön rasar nämligen ner på altanen precis där vi ska gå in och på en bit av uppfarten... tungt var det men in kom vi!!! :D

Vårt syfte med dagen var att äntligen få kyl/frysen och bänkskåpet på plats. Maken, som är både snabb och "fort", tog bort garderoben och ställde kyl/frysen på plats. Hmmmm, en bit av baksidan stack fram fullt synlig och inte det minsta vacker.

Jag föreslog genast att vi skulle ta oss en kopp kaffe!!! När vi sitter och myser vid köksbordet med  min hjärna gående på högvarv slår det mig....
-Du vännen, du tror inte att vi kan ställa in kyl/frysen i garderoben????säger jag mycket lugnt och stillsamt till kär make.
Maken hoppar upp från stolen, tar fram tumstocken och börjar mäta....
-Den ryms!! säger han glatt. Vi testar!
Och tro det eller ej  efter en stund så står K/F snyggt och prydligt i garderoben, hyllan ovanför är på plats och allt är i våg. Vi måste lägga en liten list på baksidan och jag kommer att tapetsera sidan av garderoben. Kommer att bli hur snyggt som helst! Vi är nöjda!!

Nåja, dagen är inte slut ännu.

Min arbetsamme make börjar genast att montera bänkskåpet. Det går helt enligt planena och de 8 centimetrarna som blir ska nyttjas till att förvara brickor och underlägg?? Där har vi satt upp två avkapade tavlellister (IKEA) som maken tog bort framkanten på!! Snyggt och framför allt smart!

Helt ostaylade bilder visas idag hos Vardagslycka... ni får se mer när vi fått fixa till lite.....

Måste berätta (så ni inte tror att jag legat på soffan och käkat praliner medan maken jobbade) att jag har ägnat mig åt en hel del målningsarbete och lite hjälpreda har jag också varit under dagen. Men han är otroligt duktig min käre man på att fixa och dona!! Tack för att du finns!!!!
Det var riktigt skönt att komma hem till lägenheten, trötta men glada över allt vi hunnit med idag!

Som bonus kom  Lillprinsen och hans föräldrar och hälsade på ikväll! Så vi har haft en toppendag och toppenkväll!

Maken har nu gått till välförtjänt vila under täcket och jag ska alldeles strax göra detsamma! Imorgon, efter det att maken har sjungit med sin kör i kyrkan, åker vi ut igen för göra det sista. Tyvärr har jag ingen tapetvåd liggande någonstans så det får vara till nästa helg! Kanske orkar hinner jag sy något kuddfodral mm som också ska till stugan på förmiddagen... den som lever får se!

KRAAAAAAAAAAAM!
Liza

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Iris

Vad flitiga ni är :) Det ser riktigt bra ut, tur att kylen passade i garderoben, det ser ju ut som det var meningen att den skulle sitta där :)



kram /iris

Postat av: Livet i byn

Oj, oj vad ni jobbat och haft er!! Smart lösning med kylen!



~Livet i byn

2009-03-22 @ 09:15:16
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Vad flitigt och vad skönt att få gjort sånt även om man blir trött efteråt...så mysigt i stugan.



Ha det gott!

2009-03-22 @ 15:39:39
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Å vad ni varit flitiga denna söndag:)Själv är man mindre pigg efter en partylördag.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Kram Kristina

2009-03-22 @ 17:18:39
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: EVA

Oj oj oj, vad ni jobbat !!! Och snyggt blir det !



Visst är det himla bra med händiga gubbar...?! Skulle inte klara mig en dag utan min !



När det tinat lite mer så kanske vi kommer ut och tar en titt på alla era projekt därute på stugan...



Här har vi syndat med wåfflor och pizza...och sen blev det en stund i solstolen också...hihi ! Måste ju försöka att behålla lite av semesterfärgen...



***

Ha en underbar start på veckan vännen !



JÄTTE-KRAAAM från EVA !!!



2009-03-22 @ 19:21:32
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilket team ni är!!! =)

Vet du, kaffe är superbra just för att kläcka bra och genomförbara idéer!

Det har en kund berättat för mig. När det är något riktigt klurigt problem tar man en kopp kaffe, då kommer alltid lösningen. Detta är ju ett bevis på att det stämmer.

Så himla mysig stuga ni har.

2009-03-22 @ 20:22:59
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Proforma

Hej och tack för titten hos mig! Vad glad jag blev att du tycker om min blogg, din går ju inte av för hackor den heller. Har t.ex. hittat massor med trädgårdsinspiration nu inför säsongen. Lägger till dig på bloglovin.

Kram

2009-03-22 @ 20:25:55
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anna B

Oj vad ni har slitit! Hoppas att du denna kväll får vila och ta igen dig! Kram Anna

2009-03-22 @ 20:52:15
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Bokmalen

Vad ni jobbat!! Å fint blev det ju. Jag gillar att se ostylade bilder emellanåt... Blir kul att se sen när du fixat till lite!

Stor Kram, Maria

2009-03-22 @ 21:07:54
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Vad ni jobbar på men så blri det ju fint också. Kul att få se bilder. Ha en bra dag.

2009-03-23 @ 15:37:36
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: MO

Så smart att det gick att göra så, så kul när man får fundera lite o sen....klong, kommer man på precis hur man ska göra....

Smart nr 2, är ju att använda tavellisterna på det viset. Ni har verkligen jobbat på bra, o jag tror inte att du legat på latsidan heller, känner (typ) ju dig vid detta laget, kramar på dig vännen

2009-03-23 @ 17:44:26
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Låter som att ni är ett perfekt team! Och kaffe kommer man långt på! Ha en fin vecka. Kram!

2009-03-23 @ 20:18:40
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Malin

Smart med tavellisterna. Det brukar vara svårt att veta vad man ska göra med dessa dö ytor i vanliga fall.

2009-03-28 @ 04:02:00
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback