Symaskinen borde gå varm...

Hej alla glada bloggvänner!
Så har veckans första dag passerat. Inget speciellt har hänt utom att  jag unnat mig lyxen att få ögonbrynen trimmade, och tro mig det var på tiden.  Känns bra att ha gjort lilla ansikslyftningen.....

Varje vår, sommar, höst och vinter  är det samma sak.. jag längtar efter förändring. Inga stora omvälvande och dyra förändringar, nej, nej, jag är nöjd med någon ny kudde eller duk. Därför gick jag på tygjakt i fredags....

Åhlens har så fina textilier och där hittade jag ett tyg med ett mönster som är mycket passande till stugkuddar. Vi har ingen damm så näckrosorna får påminna om att någon sorts vattenspegel på tomten skulle vara fint. Grodor har vi däremot hur många som helst... kan bero på att käre grannen har en fantastisk damm med vattenfall och där trivs de små liven perfekt. Konstigt nog utvandrar en del av dem  till oss trots frånvaro av vatten ! :D Rosa flamingos kan vi klara oss utan, särskilt de i "real äkta plast" men nog gör de sig bra på en kudde alltid...

Fortsatte sedan till "Trasan" och köpte fuskskinn för att sy en duk till köksbordet. Skai är perfekt till bordslöpare, lätta att torka av och snygga. Bra när små söta barnbarn är på besök...


Har skräddat men glömde köpa enfärgat tyg till baksidan.. har en bit vitt linne så det kanske skulle passa??! Vad tror ni?

Imorgon ska jag i alla fall sy...

Ha en härlig tisdag!
Kram!

Liza



Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Anna B

Ops du har då projekt på gång! Så trevligt med lite vårfint!

Hoppas att dagen blir lika bra som den verkar när jag tittar ut genom mitt fönster...sol och minus 9 just nu!

Kram Anna

Postat av: Kristina- Fru Inredning

Snyggt tyg:) Ja jag brukar oxå nöja mig med nåt litet nån kudde eller två:)

Kram Kristina

2009-03-24 @ 08:51:54
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Riktigt snyggt!! Blir glad av färgerna å mönstet!!!:)

Ha en finfin dag!

Kramen, Maria

2009-03-24 @ 11:49:20
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: MO

Kul med lite nya fräscha tyger, Åhléns finns ju inte här så jag får snällt vänta tills jag kommer till stan...jättefint tyg.

Ja du är allt fyndig..hihi, tänker på min klockrena klocka...O sen menade du väl att du skulle kolla på Nytt läge igår o inte Äntligen hemma va?? Annars har jag missat något, fast iofs inredningsprogram som inredningsprogram....de är rätt bra vilket som (fast Roomservice har jag tröttnat på, speciellt när de ska hem till kändisar o fixa....de har väl råd själva att renovera), kramar

2009-03-24 @ 17:52:59
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: EVA

Vilket härligt tyg ! Har sneglat på det men inte handlat...hihi...då shopstop fortfranade gäller !



Fast imorrn ska jag på Kupan och söka en liten möbel upp till Ediths rum. Har möblerat om lite och då behövs alltid nåt nytt ( eller gärna gammalt )!



***

JÄTTEKRAAAAAAAAAAM från EVA !!!





2009-03-24 @ 22:05:12
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Hahaha.. jag håller med dig! Man vill ha ÅRSTIDSförändring. Och jag gillar påsken mer och mer för varje år!



In med VÅRFÄRGER!

Ha en underbar dag!

Kram

2009-03-25 @ 09:45:25
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback