Dagarna går....

... och jag hostar på....
Är inte alls frisk ännu, har hosta, febertoppar och är allmänt hängig. Trist! för det blir ingenting ordentligt gjort. När orken är lite bättre så försöker jag pyssla en stund... sen är det vila som gäller.
Ursäkta mig att jag gnäller!! (rimmar)

Hoppas i alla fall att det blir stughelg, kan ju lika gärna ta det lugnt där som hemma. Om det blir någonting av mitt projekt återstår att se..... lovar före- och efterbilder när det är dags.

Tänkte på en sak... de här städtanterna på TV... de ger mig ständigt dåligt samvete. Inte för att jag är slarvig och inte håller någorlunda rent och snyggt omkring mig. Utan för att de hittar ställen som jag inte har varit så noga med. Ex diskmedelsfacken i tvättmaskinen, huuva, där var det inte vackert!! Det är det nu!!!! Som tur är finns inga småkryp i lägenheten.. men nog har jag börjat kolla under madrasserna i sängen. De dammsugs och vädras regelbundet, och jag bäddar rent ofta... men man vet ju aldrig.. hips, vips så vaknar man en natt invarderad av pälsenglar.... säkerligen en nära döden upplevelse. Det räcker väl ändå med alla kvalster som man inte vågar tänka på ens!!

Diskborstar och disktrasor  byts också ofta... vill inte koka dem.. tänk er spagetti med disktrasekrydda??? Nej, då köper jag hellre nya eftersom. De är ju rätt billiga!!!:D

Nog om städning och småkryp... ska vila en stund... sen är det middag...



När vi kom hem efter begravningen av mamma förra veckan så hängde det en fin påse på vår dörr. Innehållet ser ni ovan....  Tack snälla, omtänksamma M för att du finns!!!
Tänker smaka teet ikväll... fast det inte är rätt tid för frukost....

Önskar er en riktigt

Ses efter helgen!
Kram!
Liza


Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Maria

Kan tipsa dig om att diskborsten kör jag i diskmaskinen och jag har haft samma borste i flera år. Som disktrasa använder jag supertrasor som jag tvättar i 90 grader. Du sparar ganska många slantar på det :)

Krya på dig!



KraM

Postat av: Cissi

Jag brukar också se det där programmet, men det är livsfarligt, man blir super nojjig! Jag börjar kolla och städa på konstiga ställen...så nu ser jag det inte längre =) Trevlig helg! Kram Cissi!

2009-05-28 @ 19:41:57
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jag får oxå lite "tvångstankar" när jag ser det programmet... Men tänker oxå att ja, även om det är lite damm i hörnen så är det ju jämfört med dom VÄLDIGT!! rent hos oss.

Det verkar ju som det ska bli finväder i helgen så stugan förstår jag skulle ju va finfint för dig att vila upp dig på!! :)

Härligt med omtänksamma vänner!!

Kramen, Maria

2009-05-28 @ 19:57:41
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: EVA

Har sett det några gånger men inte mer...för man bli liksom lite galen !Städar och putsar på kvällen så fort programmet är slut...hihi ! Och så börjar det att krypa och klia på kroppen...



Nej lagom är ju som vanligt bäst ! Vi svenskar lever ju så sterilt att minsta lilla bacill, jaa då ligger hela landet nedbäddat...hehe !



Hoppas du snart är frisk igen vännen ( har du städat FÖR mycket månne :D ??? )och att du får njuta av supervädret de lovar i helgen ! Här blir det ute och ute och ute...hoppas jag !



***

JÄTTEKRAAAM EVA



2009-05-28 @ 21:05:04
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

Hehe...vi sitter vid datorn samtidigt ! La just ut helginlägget och då såg jag att du hälsat på...hihi !



***

KRAAAM igen vännen !

2009-05-28 @ 22:18:34
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Nettan

Fniss...kan säga att jag gjorde detsamma, fram med ättika & tandborste...hehe.

Förra veckan inhandlades enstor flaska med " ättika " ;)



Kram Nettan

2009-05-28 @ 23:35:05
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Anna B

Jag brukar försöka hitta något annat att göra...tex städa när det programmet går... Snacka om tvångstankeframkallande... ler

Hoppas att du får en toppen fin dag nu! Kram Anna

2009-05-29 @ 06:37:29
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: tina

Ja usch vad en massa ställen det finns som man skulle behöva städa oftare på...jag skulle behöva ta ett rejält tag i ugnen...eller jag tror jag sätter maken på det förresten =)



Hoppas nu att din hosta och feber ger med sej så du kan njuta av helgen....



kram kram/tina

2009-05-29 @ 07:13:02
URL: http://[email protected]
Postat av: Malin B

Vilken trevlig present! Sådant blir man glad över.



Jag har inte sett städtantprogrammet så jag har inget dåligt samvete. Fniss! ;)

Jag har en egen gryta till att koka disktrasor i. Men jag slänger dem ganska ofta ändå...

2009-05-29 @ 09:19:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hej min vän! Hoppas att förkylningen släpper nu snart (jag längtar efter projekttid hihi)...jag har medvetet valt att inte titta så mycke på städtanterna...och när det hänt att jag gjort det nån gång så försöker jag tänka på alla mina hembesök som jag gjort under åren och känt mig nöjd över att det är hyfsat ohyrefritt i vår lägenhet haha:-D (snacka om att leva i förnekelse!!!)

Nu ska jag packa och åka till stugan för att fly värmen som kommer:-) Är dock glad för alla som längtar efter solen!



Trevlig helg och kramisar

2009-05-29 @ 11:24:15
Postat av: Anonym

Nä fy för att koka disktrasan i pastagrytan (typ)!

Krya på dig! KRAAAM!

2009-05-31 @ 00:52:12
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Oj, glömde visst skriva vem kramen kom från...! (-:

2009-05-31 @ 00:52:53
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: MO

Ja när man ser dem på tv så tänker jag...oj undrar hur det hade sett ut här hemma i deras ögon, man tycker man städar så bra så, meeeen under deras lupp...hm, hade varit intressant...eller?

Hoppas du kryar på dig vännen, inte kul att vara förkyld, kramar

2009-05-31 @ 01:32:05
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback