Hemma igen....

Hej alla mina bloggvänner!
Nu börjar ordningen vara återställd hos vardagslyckan.
Tusen tack för ert stöd! Det betyder så mycket för mig!!
Det blev en så fin dag både i kyrkan och på minnesstunden efter mamma.  Så trots allt det "jobbiga" så blev dagen ett ljust och fint minne för oss.

I helgen har jag varit med de bästa körvännerna i världen på turne. Support Choir har gjort Härnösandstrakten osäker.  Vi åkte torsdag, hade konstert i fredagkväll "Joyful noice" (gospelns historia), gick kanonbra. Nästa konsert var lördagkväll i Hemsö kyrka... man kan utan överdrift säga att det "rockade fett" om kören och publiken.... Söndag medverkade vi i gudstjänst innan vi äntrade bussen och styrde kosan hemöver......
 
....och nog var det skönt att komma hem alltid. Käre maken var GLAD att ha mig hemma igen.. tror att han har haft tråkigt för han har tvättat bilen... :D vilket inte någon av hans favoritsysselsättningar.....Men ren och fin var den!!!!!
 Har varit ledig idag, och det är tur att jag hade en semesterdag, är så förkyld och hängig. Hoppas på tillfrisknande till imorgon då det är dags för arbetsdag igen.

Hur som helst började måndagen med att
Eva kom förbi på en kaffetår och surrstund. Ett par timmar gick snabbt och många ämnen hann vi med... hade kunnat surra ett par timmar till utan problem..:D Det är alltid lika roligt att träffas!!
Upptäckte sedan till min förskräckelse att kaffet var SLUT!! Då är det inte KUL hos vardagslyckan så det blev en tur ner till ICA. Kunde inte motstå att köpa en duk till utebordet på stugan... ser nästan ut som det kom från Marimekko.... pris: 49 kronor???!!!

Var också in på Flügger och köpte färg till fönstren på stugan, nu ska här målas.....

Nu har jag vilat en stund och ska börja göra en tavla liknande den jag har på balkongen..... har många idéer...

Avslutar med några bilder från trädgården på vandrarhemmet där jag bott i helgen... psst...

Gillar dessa figurer!!!!

Ses snart!
Kram!
Liza

Text och foto: ©vardagslycka.blogg.e

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag såg aldrig de där skulpturerna, bara jordhögar och grejer. Man tittar väl efter olika saker gissar jag :) Tack för i helgen förresten!

2009-05-25 @ 18:39:09
Postat av: Sofia

Jo, det var jag som skrev ovan :)

2009-05-25 @ 18:39:37
Postat av: m a r i a k o d e n

Hoppas du piggnar till! Själv har jag en urinvägsinfektion som jag faktiskt fått bukt på!! Det gick över av sig själv!! Måste ha berott på när vi sprang barfota i gräset i lördags.



Sitter med en känsla som säger att OJ så fort helgen har gått!!!

Men så är det ju när man har roligt.....=)



Kul med ren bil!! Min sambo måste åxå ha haft trist för huset var skinande rent när jag kom hem.....



See ya!!



Kram!!

Postat av: Bokmalen

Å, jag hoppas du kryar på dig!! Har en här hemma som börjat ojja sig för att han börjar bli förkyld... Hoppas jag slipper det i alla fall!!

Låter ju som ni haft en härlig helg!! ;)

Kramen, Maria

2009-05-25 @ 20:11:36
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Ps. Ooops....Dom där sakerna i trädgården missade jag totalt!!!

2009-05-25 @ 21:17:20
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: EVA

Tack för idag ! Alltid lika trevligt att surra med dig vännen !



Här har vi haft fullt upp med Aschberg & Fylking !



De har skapat en obelisk och nu står den i vår trädgård och pryder...eller...??? Nåja, kul var det att träffa dessa herrar och att stödja deras kamp är ju självklart !

Har just lagt in lite bilder...



Ha en fin tisdag vännen så hörs och syns vi snart...hoppas jag :D !



***

KRAAAM EVA







2009-05-25 @ 22:03:56
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vad skönt att det blev en ljus stund för din mamma och att det blev så härliga dagar efterråt.

Borta bra men hemma bäst kanske stämmer även på dig?

2009-05-25 @ 22:31:21
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad skönt att i kyrkan och minnesstunden för er mamma blev så fin! Kramar om igen!



Svar: tack snälla! Kram

2009-05-25 @ 22:35:02
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej hopp tjejen. Jag vinkade tebaxt ;) Så härligt att läsa ditt inlägg. ha det bra Kram Kram Sara

2009-05-26 @ 06:46:08
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback