Jag tänder ett ljus....

Många ljus har brunnit här i helgen till minne av de som fattas oss. Min svärfar, pappa, min mormor och förstås hos mamma. Saknaden efter min mamma är så stor och ibland förstår jag inte att hon är borta. 

Vi har under helgen besökt graven vid ett par tillfällen. Först i fredags när mina systrar och jag tillsammans tände ljus på graven, och i lördags när var vi inbjudna till Minnesgudstjänst. Efter den stämmningsfulla gudstjänsten gick vi ner till graven.. det var så vackert med alla ljus på kyrkogården.
 

Jag kommer nog att rama in det vackra inbjudningskortet från församlingen...

Men helgen har naturligtvis inte bara varit sorglig och jobbig. Så är inte livet som tur är. Det vi ska göra är att ta vara på varje dag, njuta av livet och ta vara på och stötta varandra.

Kram!
Liza 


 


Kommentarer
Postat av: LillaMy

Min mamma gick bort för 3 veckor sedan i cancer och att tända ljus på hennes grav i dag var mycket sorgligt och saknaden kändes stor.Hon har det bra där hon är .Det är för oss barn det är jobbigt.Kram

Postat av: Maggan

Mamma lilla mamman som inte lider längre men som fattas dej och dina kära...Så fint kort...en bild av livet och det som syns bortom livet? Kramar till dej min vän

2009-11-02 @ 22:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback