Tisdag igen...

Helgens regn lyckades inte skölja bort smutsen från mina fönsterrutor, vilket jag naturligtvis hade hoppats. Så idag efter jobbet så åkte hink, trasor och fönsterskrapan fram. In och utsida är nu snabbt avtorkade, ryggen värker mer än vanlig, men jag får skylla mig själv som inte klarade av att se "dimman" längre. Det känns skönt att det är gjort då varning för snöfall är utfärdag till imorgon. (Kan ni fatta att vintern är på intågande)Pyntande av fönsterbrädor och annat kul får vänta till i morgon eftermiddag. Ork et na mäir! Betyder att jag inte orkar mera!

Köksfönstret var en enkel match. De nya krukorna och paradisträden som jag köpte för presentkortet jag fick av svärmor på min födelsedag är nu på plats. I de andra fönstren flyttar jag bara runt mina "grejs", bästa sättet som finns att förändra.



Sitter och tänker på snö. När jag låg sjuk så fick inredningstidningarna en genomgång. Har börjat rensa, en del ska ges bort och en del intressant ska sättas in i min inspirationspärm.  Kikade till och med lite i jul-inspirations-numren och mer behövdes inte för att julgalningen i mig skulle vakna till liv.*suck* Såg för min inre syn glittrande ljus, vit snö, nybakade lussekatter och vackra julgranar..... Nu blir det inget mer gluttande i tidningarna förrän i slutet av november oktober eller.......

Ha en skön onsdag!
Kram!
Liza

Ps.såg just att detta är mitt 500:e inlägg.... COOLT!








Kommentarer
Postat av: Vicke

500 inlägg det är inte bara coolt utan verkligen bra jobbat, härligt:D



Supermysigt här hos dig som vanligt!

Kram kram

Postat av: Bokmalen

Å, dom smutiga fönsten är mitt dåliga samvete just nu. Har inte orkat ta tag i dom men jag börjar inse att jag borde göra det, snarast!! Fast jag kanske slipper det imogon om det blir ruskväder som dom pratar om!?? ;)

Kramen, Maria

2009-10-06 @ 23:37:13
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Sara - Zassi

Grattis till 500.e inlägget :)



Åååh vad du är duktig som putsat fönstren - jag har samma tanke som du, nämligen att regnet ska göra sitt. Men av någon anledning blir fönstren bara skitigare :( ..suck..



Jul finns i hövvet nu men jag har inte sneglat i nån tidning (än), det kommer :)



Tack för goa ord!

kramkram//Sara

2009-10-07 @ 08:24:15
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Grattis till ditt 500:e inlägg! Åh vad skönt med nypustsade fönster, det borde man själv ta tag i.



Jag har också gått igenom en massa inredningstidningar och plockat godbitar till inspirationspärmen. Kram Sandra

2009-10-07 @ 09:49:04
URL: http://inspireramera.se
Postat av: EVA

Grattis till 500-ingen ! Måste kolla vart man kan vara i den listan...



Visst tusan har man börjat fundera på julen redan ! Har faktiskt köpt 4 vita stora blockljus...för adventljusen...ska nog göra nästan samma som förra året, då jag var så himla nöjd !



Tack och lov att det bara blev en sjujäkla massa regn och ingen snö...inte än...absolut inte än !!!

Men nu skiner ju solen igen...nice !!!



***

JÄTTEKRAAAM EVA

2009-10-07 @ 15:49:43
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: MO

Grattis till det 500:ade inlägget...kul.



Ja, det går till en viss gräns sen orkar man inte se de skitiga fönstrena mer, men du får vara rädd om din rygg, har själv haft ont i ryggen ett par dagar o vad handikappad jag kände mig. Fint blev det i fönstret i alla fall.



Så ni har snö på så nära håll, o vad jag längtar tills det är dax för julfixning o jag hoppas så att det blir en vit jul....äntligen. Har inte bläddrat i mina julnummer än, men det är det bästa när man vill supa in lite inspiration.



Tack för dina gulliga ord hos mig, tusen kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar på dig o krya på ryggen din.

2009-10-07 @ 20:23:55
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Maria

Så lustigt att vi håller på med samma genomgång av inredningstidningar. Jag känner också av ett litet julsug när jag scrollade igenom mina egna julinlägg på bloggen i kakt på inlägget om julpärmen. Och kommer dte snö så blir det väl ännu värre. Ska dock försöka stilla mig lite...

2009-10-07 @ 22:10:13
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: karola

oj, jag har ingen känsla för att det snart e jul...nu vill jag hålla kvar hösten ett tag tror jag visst :)

2009-10-08 @ 09:08:24
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hurra! Du är så duktig! Kram Lisa

2009-10-08 @ 23:18:51
Postat av: Lena B

Du har så himla fint i ditt hem! Jag skulle vilja ha det som du. Tänk att alltid ha det snyggt och fräscht med rena fönster och rensat överallt. Jag är allt lite avundsjuk på dig måste jag erkänna...

Kramisar från mig, Lena.

2009-10-08 @ 23:20:43
Postat av: Malin B

Jubileumsinlägg! =) Wow!

Så där höga krukor var himla häftigt.

Det är supersnyggt i ditt fönster.

När rutorna är rena känns det så himla rent!!!

Kram!

2009-10-09 @ 09:51:48
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: ElinArmour

Hej!

Tänkte bara tipsa om att du kan få en bloggdesign för 20 kronor här:

http://elinarmour.blogg.se/bloggdesign =)

Ta en titt! =)

2009-10-10 @ 16:21:26
URL: http://elinarmour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback