Sköna söndag...

Sov ovanligt länge imorse. Började med frukost och då det inte kommer någon dagstidning på söndagar så löste jag korsord. Det är någonting jag har plockat upp igen efter många års uppehåll. Kul, utmanande och stimulerande för hjärnan. Lyckas inte med de riktigt svåraste än... men övning ger ju färdighet sägs det! 

Vädret har varit fantastiskt fint idag, sol och i det närmaste molnfritt. Men snön kan ju komma när som helst så käre maken har bytt till vinterdäck på bilen. Han ska iväg på uppdrag ett par dagar, och vill att hans underbara hustru, dvs jag :D, ska kunna ta bilen utan att halka i diket om det skulle ramla ner vitt ludd från himlen.

Vi har varit på café och fikat med Storprinsen och hans mamma. Kul med prinsar som tycker att det roligaste som finns är att vara med mormor och morfar. När vi var i Gallerian så fick han syn på ett litet tittskåp, ni vet ett sånt som det snöar i om man skakar det. Det blev kärlek vid första ögonkastet, så jag kundet inte låta bli att köpa ett var åt barnbarnen. Nu var det så att man fick välja fem saker för en "hunka", så två julgranar (för värmeljus) fick också följa med. Ett till varje familj. Dottern blev väl lagom inte alls glad över "julgranen".. kanske inte riktigt i hennes smak. Men prinsen var mycket nöjd med inköpen!!

Nu är det snart slut på den här helgen också.. fort går det.. så jag måste försöka göra någon nytta. Har ett par tröjor som ska lagas, fattar inte att makens tröjor spricker i sömmarna??!!!



Ljusfatet, som är en undertallrik, fann jag på ICA för en mycket billig penning..

Ha en fortsatt skön söndagkväll och en härlig start på veckan!

Kraaaaaaaaaaaaam!

Liza



Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: mariakoden

hehe...känner igen det där...när barnen får något som man inte tycker om själv....;)

Men eftersom jag är så klantig så har jag "råkat" tappat diverse porslinsfigurer i golvet så att de gått sönder...OOooops...=)



Så skönt att helgen äntligen är över så man får återgå till jobbet......(skojar bara. Tvärtomspråk du vet ;)



Kram på dig!

Postat av: Bokmalen

Ja, men visst är det härligt när man får umgås med dom "små"!! Å, det är ju så trevligt att få skämma bort dom!! ;)

Önskar dig med en trevlig kväll å finfin vecka!

Kramen, Maria

2009-10-11 @ 21:29:32
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: mariakoden

Okej, vi klipper på tre...nagelsaxen redo?

Ett...två...tre!!!



haha, lurades! Jag avvaktar tills på tisdag då jag har klipptid! Håll tummarna för att jag vågar ta steget!! ;)



Kramelikram!

2009-10-11 @ 21:33:57
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: EVA

Och vi var också i Gallerian idag ! Fasiken att vi inte var där samtidigt...



Maken har köpt färg till golvet i ateljen och sen behövdes det hjul till massage/tatuerarbänken...och nu är golvet målat ! Skitsnyggt blev det ! Du får se på tisdag...



***

KRAAAM EVA

2009-10-11 @ 22:52:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Underbart mysigt både för en prins och morföräldrar att kunna rå om varandra på detta vis.

2009-10-12 @ 13:10:08
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: EVA

Det ÄR helt klart men Rolle har bara varit liiite onåbra på mobben...hihi...ganska vanligt !

Han skulle maila en bild till dotran din, men målade liksom in den i ateljen :)( då han tog det sista på golvet ikväll ) så hon får se den imorrn istället !



Syns imorrn !



***

KRAAAM EVA

2009-10-12 @ 23:44:31
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

Tack för igår ! Alltid lika kul att surra lite...hihi !



Men vi glömde ju receptet ! Men jag hade för att jag lagt ut det på bloggen...och visst var det så ! Så här ligger det :



http://whiskyochchampagne.blogg.se/2007/january/fredag-26-januari.html#



***

JÄTTEKRAAAM EVA

2009-10-14 @ 13:04:01
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback