Söndag....

Har haft en superskön söndag!
Sov länge och åt sedan frukost i lugn och ro. Utanför fönstret sken solen och vi bestämde oss för att ta en promenad. Vi gick ner mot Badhuspraken där jag passade på att ta några foton av de frostnupna växterna. Är faktiskt förvånad över att jag kom ihåg att ta kameran med mig.. glömmer den allt för ofta......



Vi fortsatte ner mot Norra hamn. Alla båtar är nu borta och isen ligger i ett tunt täcket på en del ställen. Imorgon spår "vaderflickorna" att det ska bli snö... ja, vi får väl se om det är falskt alarm den här gången också eller om det är på riktigt! :D

Väl hemma igen var det gott med dagens första kopp kaffe... gissa om jag hade längtat! Att jag är kaffeberoende är en underdrift (heter det så??)... Jag skulle ha svårt att överleva utan den bruna drycken.

Sen bar det iväg till stugan för att hämta hem täckbyxorna.. blir det snö så är det av nöden att ikläda sig detta plagg om man inte vill frysa ihjäl! Det kan bli riktigt kallt så det gäller att gardera sig.

Lillprinsen med familj fick ett besök av oss. En glad liten kille mötte oss på bron, hoppandes jämfota och med världens leende, barfota och mycket lätt klädd!:D  Förra helgen? köpte jag små "tittskåp" som det snöar i  till barnbarnen och lille A hade inte fått sitt ännu. Gissa om han blev glad??!! Lilla "tittskåpet" är dessutom en speldosa, vilket blev extra spännande.

Väl hemma igen så blev det V I L A.. somnade till och med en stund. Gårdagens körövnings slet hårt på min rygg och det gäller att vara på topp imorgon då väckarklockan ringer strax efter 6 och jobbet väntar.. Måndagar är ingen lek - men en dag med nya möjligheter!!



Efter detta ovanligt långa inlägg tackar jag för mig - ska gå och dricka en kopp te och sedan skutta till sängen!

Ha det gott alla vänner där ute, nya som gamla, ni betyder så mycket för mig!

Kram!
Liza
Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: dagenskreativa

På hösten är det underbart att fota med alla dess vackra färger!



Önskar dig en bra start på kommande veckan:)

Kram Anna

Postat av: Malin B

"Frostade" växter är grymt snyggt! =)

Så BRA att du kom ihåg kameran.

2009-10-19 @ 10:41:20
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Saras inredning

Härlig höstdag.



Idag har det faktiskt kommit lite lite snö :)

En bra sida att kolla vädret på är www.yr.no. Alltid pålitlig.



Fulfuru soffan ska bli vit - idag ska jag ringa och kolla vad det kan kosta att LÅTA den bli målad. tjohoo



ha det bäst!!



kramkram//Sara

2009-10-19 @ 10:43:43
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: Ja, jag tycker att mina päron har fått det riktigt mysigt nu:) Jag blev så överraskad när jag kom dit och huset var svart. (överraskning) Hehe. Kram kram

2009-10-19 @ 17:55:25
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Ja, här kom den första snön inatt!! Fast det klart, den försvann ju under förmiddagen.

Hoppas du får en fin vecka!

Kramen, Maria

2009-10-19 @ 18:35:48
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Maja/Cactusvit

Vad vackert det är uppe hos er! Här i 08-land låg det ett mycket tunt lager snö en morgon när vi vaknade, men det var borta i stort sett samma ögonblick som man blinkade.

Kram Maja

2009-10-21 @ 19:47:34
URL: http://cactusvit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback