Lördag.. lugnt och skönt...

Käre maken och dottern har gått iväg för att se en fotbollsmatch - så jag är alldeles ensam hemma!! Passar på att städa undan då orken före helgen inte infann sig för att vara "duktig"!! :D

Emma och jag började morgonen med en promenad i det vackra höstvädret och på hemvägen slank vi in på ett café och tog en latte. Mycket välbehövligt då det var dagens första kopp kaffe. Får abstinens om inte min kropp får x antal koppar per dag. Vardagslyckan ger koffeinberoendet ett ansikte!

Nu håller jag som sagt på med lite dammtorkning och dammsugning... räknar med en lugn kväll med tända ljus, körslaget på tv och doften av nästan "dammfritt" hem. För er av mina läsare som inte vet det så är jag dammallergiker... så att städa är inte min hobby!! ;D

Ska fortsätta nu och vill önska er en riktigt

TREVLIG HELG!


Kram!
Liza



Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: M a l i n B.

Här brukar jag gång på gång konstatera att vi inte är dammallergiker... ;)

Jag tycker att det lägger sig damm hur fort som helst.

Betyder detta att du får avisera dina besök hos andra lite i förväg? Skojar bara! Men visst måste det kunna ställa till problem?!

Provrum i en del klädaffärer brukar det vara ett tjockt dammlager inte bara på golven utan också högt upp på listerna... När man är lång ser man mycket... Hm!

En dammfri kram till dig!!! =)

Postat av: EVA

VA !!! Ska ni inte se fotbollen ???

Här har det varit diskussioner om vem som ska få se vad på tv ikväll och hittar jag bara Sverige-matchen på datorn, sitter jag där...annars har jag fått tillstånd att se på tv:n ! Men under protest...

Hemskt för en sportnörd som mig att ha 2 totalt ointresserade familjemedlemmar...hihi !



Maken har spikat klart nu på gaveln och bron är också gjord, så nu är det bara att hoppas att han hinner måla den också...innan kylan kommer !



Ha en härlig kväll...varese ni ser körslaget eller THE MATCH !!!



***

KRAAAM EVA

2009-10-10 @ 17:52:55
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

JAAAA GÖR DET !!!

Surra vill man ju jämt...hihi ! Och det finns alltid lite kaffe och kanske en kaka...:D!



***

KRAAAM igen !

2009-10-10 @ 18:30:53
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: mariakoden

Go kväll i stugan...oj så jag önskar att min sambo var dammallergiker!



Satt i googlade med sonen igår (han älskar sånt;) å så googlade vi på piteå å då uppenbarade sig eran Emma. (spelat fotboll i PIF?)



Tack för påminnelsen om körslaget.....måste titta på det o hejja på Af Ugglas!! =)



Mys på!!



Kram!!

2009-10-10 @ 18:50:35
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Skönt att känna att man städat och kan sätta sig framför tv,n med gott samvete ;), men fy då låter inte skoj att du är dammallergiker.



Hoppas du hade en mysig kväll framför Körslaget iaf. Själv jobbade jag kvällen igår, inte så skoj men man är van.



Ha en bra vecka/KRAM

2009-10-11 @ 19:00:46
URL: http://rosamaranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback