Hemma idag....

Är hemma idag pga ryggeländet! Men det är inte mycket annat att göra än att försöka dämpa smärtan och "vila", dvs gå,stå, ligga och sitta omväxlande. Någon gång framöver kommer jag kanske att skriva om hur min ryggskada uppkom och hur det är att leva med ständig smärta. Men inte idag! Det får bli en annan gång.
Nej! Nej! nu får det vara slut på gnällandet här!!

Vill att ni istället besöker min kära bloggvän
Ewa en kvinna som jag beundrar och som har en livsglädje och ett mod som få andra jag har träffat. Hon  har skrivit så gripande och öppet  om sin sjukdom. Ni kommer direkt till hennes berättelse via länken ovan...

NU till mitt lilla balkongprojekt!
Vår balkong har har två väggar i tegel.. men den ena är gul och den andra är röd???!! Fattar inte hur man kan göra så. Det har jag retat mig på hur länge som helst. Som tur har jag världens bästa make i hela världen, så igår satte han upp en gardinstång mot den gula tegelväggen... där har jag hängt panellängder i brunt och mörkt grått. Det blev så fint!!



Vi tog hem trädgårdsbordet från stugan, ett klaffbord som blir minimalt när man fäller ihop det. Perfekt nu till vintern när sängkläder ska vädras och mattorna ut. Öglanstolarna passar perfekt till.. ska sy dynor i fårskinn till dem så snart orken finns. Vi har också skaffat en utebelysning (fanns inte tidigare), den lyser både uppåt och nedåt. Som tur är så satte vi den inte så högt, så den bländar oss inte när vi sitter och fikar eller äter. Trådkorgen för ljus har jag säkert haft i tjugo år - en present från mina gulliga systrar...

Gillar balkongen nu.. den är så lugnt och harmoniskt - har lite känsla av ZEN... :D

Nu orkar jag inte sitta längre utan önskar er en
Härlig start på veckan... ny dag - nya möjligheter!
KRAAAAAAAAAAM!
Liza



Text och foto: ©Liza, vardagslycka

Kommentarer
Postat av: Malin B

Du kan då konsten att göra det mysigt! =)

En fröjd att få se allt fint "på besök hemma hos dig"! ;)

Hemma är de också vana vid mina bloggvänner.



Det låter inte alls roligt med din rygg men vet du vad, jag skulle gärna lyssna på din berättelse!

När du vill, har tid och ork vill säga.



Stor kram och hopp om att du känner dig bättre inom kort.

Postat av: Camilla(s nya hem)

Min svägerska har också ständiga ryggbesvär, är opererad flera gånger osv. Jag kan inte alls sätta mig in i situationen men jag ser hur hon lider och det måste vara oerhört jobbigt... En stor KRAM får du från mig!

2009-09-14 @ 14:14:43
URL: http://www.camillasnyahem.wordpress.com
Postat av: EVA

Så himla fint det blev med panellängderna där ! Helt klockers...



Håller på med lite trädgårdsprojket...flyttar och donar...men det går sakta ! Men vad ska man göra då det inte funkar som förr...då är det bara att ta lite pö om pö !



***

Syns imorrn !



KRAAAM EVA !!!



2009-09-14 @ 21:09:40
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har också en skada i rygg och nacke som ger mig ett livslångt handikapp och smärta. Så jag förstår hur du har det. Men jag har inte samma ork att göra så mycket hemma som du gör tyvärr och det är jag ledsen över. Min energi är slut när jag kommit hem från jobbet och då har jag ju barn och familj att ta hand om. Så för mig kommer pysslet och städandet i sista hand fast jag önskar att jag orkade mer som du gör!

kRAMISAR.

2009-09-14 @ 23:34:16
Postat av: MO

Ja som frisk kan man inte föreställa sig hur jobbigt det måste vara att leva med ständig värk. Hoppas du mår bättre nu.



2009-09-15 @ 17:59:15
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: MO

Alltså jag var inte klar där men kommentaren bara flög iväg innan jag hann reagera.....hihi



Så fint ni fått det på balkongen, har ju med tegelväggar på min altan o jag vill såååå gärna få väck dem på något sätt. Har funderat på att måla teglet, slamma det, bygga in det i någon form av panel....ja listan är lång. Men där kan ni sitta o ha det mysigt länge till för den är inglasad va? Vår är ju inte inglasad så nu är det ett tag sen vi satt där ute.



Nähä, nu ska jag o sonen ut i skogen en sväng, kramar

2009-09-15 @ 18:03:26
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Vicke

Krya på dig tankar och kramar skickar jag till dig!

2009-09-15 @ 23:13:18
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Ååå, vad fint det blev!!! ;) Förstår att ni trivs med balkongen nu. ;) Hoppas du blir bättre snarast!!

StorKramen, Maria

2009-09-15 @ 23:47:44
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback