Måndag,måndag, min lyckodag.. fast det är tisdag...

.. har ju som bekant ingenting emot måndagar! Ny dag - nya möjligheter är mitt valspråk.
Ja, redan nu förstår ni att det har skulle publiceras igår... men se det ville inte blogg.se. Är så less på allt stul som varit sista dagarna....

Nåja,måndag var en stor dag i vår familjs liv.. en lite bebiskille kom till världen på morgonen och vardagslyckan har nu blivit "gammelmoster". :D Ett stort grattis till L och E (de gulliga föräldrarna) och morföräldrarna (mellansyrran och hennes man)! Syrran och jag kunde inte hålla oss så det blev ett besök i en av stadens butiker för att inhandla bebiskläder.... Så mycket gulligt det finns att handla!!

Tog ett par foton igår i köket. Har gjort om på köksbordet (igen) och har valt att blanda ljusstakar och ljusslyktor utan att de egentligen hör ihop... gemnensam nämnare - de är vita!!!




De vita ljusstakarna kommer från Biltema (49:- för paret), den vita med mönster har jag fått som present för 4 år sedan och den högre är NY och kommer från Cult design! *gillar* Ja, mellansyster jag har härmat dig - och denna gång fullt medvetet!!!!!! :=) De snygga servetterna kommer faktiskt från Ikea och förvaras som vanligt i ovala glasvasen, lätt att förändra efter humör.

Nu ska jag lägga mitt rosenöra på kudden och sova... snart ringer väckarklockan...
Kram!
Liza


Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: EVA

JÄTTEGRATTIS till de nyblivna föräldrarna ! Och visst finns det hur mycket kläder som helst...vill bara köpa och köpa...för det kommer ju en lillkille om några månader !



Skitsnyggt på bordet...jag har ju lite sådär vid järnspisen...fast glasljusstakar och det är så fint att mixa hejvilt :) !



Syns snart vännen !



***

KRAAAM EVA

Postat av: Sara

Shit pommes frites så FINT du fått det i hallen!! Tapeten är ju helt underbar =)



Supersnyggt med ljusstakar och lyktor blandat och vasen med servetterna är ju bara hur läckert som helst.



Har hållit på med LCHF sedan maj, men slarvat en del, gått ner 4 kg. Men jag tror att jag gick upp 1 kg på Rhodos - efterrätter och öl i mängder sätter sina spår =) Nu e vi tebaxt i LCHF igen, det går bättre för guben, han har säkert tappat 5-6 kg. Han är inte lika noga att väga sig som jag. Man vill ju RASA i vikt. I detta NU dessutom. Jaja, det handlar om att ändra matvanor, skippa all E621 och inte äta mer än 5gr kolhydrater/mål. Vin och choklad är min akilleshäl...



ha det allra bäst! Och GRATTIS "gammelmoster" =)

kram//Sara

2009-09-02 @ 13:09:21
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jättefint att blanda olika ljusstakar! Hallen är verkligen super, gillarv den tapeten.



Kramis Jessica

2009-09-02 @ 20:16:48
URL: http://mammamedhabegar.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Men så roligt med tillökning!! ;) Ja, visst är det roligt att gå å titta å köpa bebiskläder.

Tjusigt med flera olika ljusstakar. Något jag får komma ihåg.

Ska ta å börja på stickningen nu, tror jag. ;)

Kramen, Maria

2009-09-02 @ 20:18:43
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vilken fin blogg du har, älskar att det finns massor av inredningsbilder att inspireras av =)



Kan verkligen rekommendera svart eller grönt te med champagnesmak. Jag hittade mitt favoritte på en av våra tebutiker här i stan så gå till en välstorterad och fråga. En annan god smak är champagne/grädd =)



Kraaam Katta

2009-09-02 @ 21:02:18
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Grattis till nyförvärvet i släkten.

Det är så himla mysigt. Jag förstår att det var skoj att gå ut och handla till bebisen.



Snyggt på ditt bord, som vanligt.

2009-09-03 @ 09:02:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Snyggt som vanligt!=)



Ha en riktigt bra helg/Kram

2009-09-05 @ 10:43:35
URL: http://rosamaranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback