Svart, vitt och grönt.....

Hej alla mina bloggkamrater!

Sitter här och är såååååå nöjd över början på veckan. :D

Måndag, efter jobbet, tog jag en promenad till "Trasan" och köpte tyger till kuddar. Upprinnelsen var att jag hade beställt nytt tyg på "Gardingalleriet" till en kappa i mys/gästrummet... svart och vitt randigt. Eftersom mattan är grön så ville jag ha tyg till kuddar i svart, vitt och grönt.

Började med att storstäda rummet, mycket behövligt måste jag säga, hur i hela fridens namn kan det bli så dammigt i ett rum??? Vi är två vuxna som bor här.. är det kanske så att när man blir "äldre" så börjar man självdamma?? Nåja, symaskinen plockades fram och jag började med gardinkappan som, om jag får säga det själv blev riktigt bra. Sedan började jag komponera ihop tygerna till kuddarna.... I går kväll var allt klart och jag kunde förstås inte låta bli att ta några bilder.

Kommer här.....




De enfärgade kuddarna är sydda av skai-tyget....

Det blev precis som jag hade tänkt mig, ett lugnt, harmoniskt rum.

Idag har jag däremot inte gjort många knop, är helt slut efter städningen och  "pimpningen", men en kopp kaffe, bakelse och en surrstund med kära vännen "Mags" blev det i alla fall. Tusen tack och kram till dig!!

Jo, så måste jag berätta att mina bänkskivor mm kommer att monteras till veckan... åh, vad jag längtar.....

Kraaaaam på er allihopa!

Liza
Ps. Till er som undrar hur rummet har sett ut tidigare.. se under kategorin "gästrum"
 
Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Frida

Så jäkla fint!

Lugn och harmonisk-javisst, men också väldigt hippt och "slickt" tycker jag. Me like massor!!!!

Postat av: Cissi

Super-snyggt!!!!! =)

2010-04-22 @ 06:37:56
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, så fint!!! =)

Jag skulle gärna slå mig ner där och njuta en stund.



Jag har heller aldrig varit någon "springmänniska" men numera får jag ett ryck så här varje vår. ;)

Ibland håller det i ända tills det blir snö igen ibland bara en kortare period. Jag är flexibel.

Går gör jag ju alla andra dagar när jag inte springer, samt varje morgon förstås. Det ena behöver ju aldrig utesluta det andra!



Kram till dig!

2010-04-22 @ 07:44:20
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Nyckelpigan

Hej på dig. Måste säga att detta blev skitsnyggt, gillar det verkligen! Fräscht och fint, fina färger tillsammans.

Jag önskar dig en bra dag, hälsningar från Munksund.

2010-04-22 @ 08:30:25
URL: http://nyckelpigan.bloggspace.se
Postat av: EVA

Åhhh så himlansch snyggt det blev ! Men hur många kuddfodral har du nu...hihi !?



Måste ju passa på att GRATTA också ! Såg hos Emma på FB...lyckan är STOOOR förstår jag !!!



Surrdax snart...väldigt snart :)



***



JÄTTEKRAAAM från en annan mormor ( fast du var ju det redan flera gånger innan...)



:)

2010-04-22 @ 15:01:52
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Grattis Mormor!! Förstår att ni är riktigt glada idag!! ;)

Å, superfint blev det ju i rummet! Vi är på G att köpa en symaskin å jag längtar tills jag kan börja sy lite... ;)

Kramen, Maria

2010-04-22 @ 18:26:42
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lina

Grattis igen säger jag då till stolt mormor. :)



Så fint det blev i gästrummet. Superfina färger!



Och så spännande med bänkskivorna, de kommer att sitta som en smäck i ert hem.



Trevlig helg!

Kram kram

2010-04-22 @ 23:17:55
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: mo

Det blev verkligen urmysigt, där hade jag gärna huserat...Gillar färgsättningen, blir så himla skönt med grönt (nej det var inte meningen att det skulle rimma...;). Snygga kuddar du har sytt, duktig du är, ha nu en skön o avkopplande helg, kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2010-04-23 @ 16:32:16
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Vilket harmoniskt rum det blev...fast det är ju ännu finare in real life! Jag önskar att jag hade haft ork att ta mig till Trasan och köpa lite tyg men icke det - då gör jag som vanligt, dvs går in på din blogg och njuter! Hoppas du fått vila ordentligt nu efter senaste livsupplevelsen! Kraaaaaam och vi ses!

2010-04-24 @ 14:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback