Borta bra men hemma bäst.....

Hej alla glada!

Är nu hemma igen efter en fantastiskt härlig vecka på resande fot i vårt vackra land. Vi bestämde (maken och jag) att åka dit näsan pekade - och den pekade mot de södra delarna av vårt land....

För att göra en veckas tripp kort så har vi åkt så här: Sundsvall, Falun, Ludvika, Kristinehamn, Mariestad, Tidaholm, Jönköping, Husqvarna, Gränna, köpte polkagrisar, Eksjö: besökte Kosta glasbruk, Växjö, Öland: södra delarna. Maken klättrade upp i fyren "Långe Jan" - inte jag, lider som ni vet av höjdskräck! Oskarshamn, Risby, Katrineholm, Flen , Malmköping, Heby, Söderhamn, Sundsvall (Ikea-besök) och sedan hem. Sammanlagt har vi kört drygt 300 mil.... Vi har sett mycket och haft det helt underbart!!!

Har gjort kollage....



Ett par saker har jag förstås inhandlat - men eftersom lägenheten ska "saneras" efter att ha varit eftersatt hela sommaren och de nya prylarna ska placeras ut - så kommer de att visas efterhand.

Sverige är VACKERT! och vi har all anledning att vara stola över vår fantastiska natur, vackra städer och byar!

Sen måste jag erkänna att jag tänkt på alla mina bloggvänner i landet... kanske har jag passerat nära er... :D

Hur som helst känns det skönt att vara hemma igen, för som man säger: "Borta bra - men hemma bäst!"

Ses snart igen!
Kram!
Liza

Text o bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad härligt! Påminner om vår resa förra sommaren. ;)

Jo, Umeå passerade ni ju på vägen! ;)

Har precis bakat en toscakaka för svägerskan ska komma på besök. ;)

Kramen, Maria

Postat av: EVA

Ja ni har verkligen hunnit mycket på en vecka...och vårt avlånga land ÄR vackert !!! Finns mycket att se...



Snart kaffe med surr...eller hur ?!



***



KRAAAM EVA



:)

2010-08-09 @ 22:47:09
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: gella

Kan inte annat än instämma. Hemma är bäst. Och Sverige är otroligt vackert! :D

2010-08-10 @ 01:29:59
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Karin

300 mil är inte dåligt men det är klart då var det inga småbarn i baksätet =).

Så många trevliga ställen ni varit på, här blir det nog öland/skåne nästa år, har redan börjat prata om nästa års semester =).



Kramis

2010-08-10 @ 09:08:22
URL: http://livingkd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback