Stockholm i mitt hjärta....

...du är min nya gardin! Jag har sytt dig med min symaskiin.. och det gick faktiskt rätt fort....
NÄÄÄÄÄ! orkar inte dikta mer!! :D

Tänk att efter fyra dagars arbete så känns det som om jag inte har haft en enda dags semester. Dagarna rusar förbi, det finns hur mycket som helst att göra, och jag är så trött när jag kommer hem. Men det gör inte så mycket - jag älskar mitt jobb (fast det är tufft) och jag har världens bästa arbetskamrater!!! Så det finns ingen anledning att klaga..... utom möjligen på kaffet! Gruvar som en tok innan jag tagit första klunken efter helgen, semestern eller vad det nu är jag varit ledig för. Gommen liksom "krullar" ihop sig och det blir en besk smak i munnen, ögonen tåras och hela jag ryser av obehag.. men konstigt nog - efter första koppen slinker de andra ner lätt som en plätt!!

För att återgå till "Stockholm" så hänger den nu som gardinkappa i vardagsrummet... ja, inte staden... utan tyget!
Till det vita längder som också kommer från det stora varuhuset...


Gillar det vackert tecknade mönstret, svart på vit botten. Upplevs inte som "rörigt" alls..
Högst upp till vänster, fina vasen/ljusstaken som vi köpte på vår semesterresa (Nyfors) samma med skålen lägst ner...

Ikväll är det övning med skönaste körkompisarna och jag ska snart skynda iväg dit!

Läser mycket nu! Avslutade "Hypnotisören" (Kepler) igår och den var klart läsvärd! Nu ligger en härlig stapel av olästa böcker på mitt sängbord åssa Gabraldon förstås som jag inte läst mer än ett kapitel på ännu...



Fina skålen, ger ett fint sken med ett värmeljus i..

Ha en härlig fortsättning på torsdagen!

Ses snart!
Kraaaaaaaaaaaaam!
Liza



Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Å, vad fint tyget är. Måste kolla upp det för jag tror det skulle passa fint i vårt matrum!??

Hoppas det var trevligt på kören!!

Vi har har heläckligt kaffe på jobbet så jag kör med te för det mesta...

Kramen, Maria

Postat av: EVA

Åhhh så fint tyg ! Trodde först du var på samma ställe som maken men inte det...hihi !



Ni skulle nog borda prata med Andreas på Fruktbiten om en kaffemaskin ! Maskinerna han har gör underbart gott kaffe...jag lovar !!!



***



KRAAAM EVA

2010-08-27 @ 12:59:47
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag sydde gardiner förra helgen, inte ofta JAG gör det så det var ett stortag. Kör också grått och lila, men i köket.

2010-08-27 @ 22:32:42
URL: http://malinsnya.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Höst ljuva höst! Underbart tyg!



Håller med, efter några dagars jobb är semestern som 'bortblåst'.

Men jag har nåt kul att se fram emot må du tro.

En veckas MEDELHAVSKRYSSNING. Tjohoo!



Kramkram/Sara

2010-08-31 @ 16:16:21
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: mo

Tjenixen, ja det tyget är väldigt snyggt. Har det i många olika färger, rosa (till dottern), svart (ja även det till henne;), o i brunt om jag inte har fel...hm, Ikea har bra tyger, kraftigt o till bra pris. Det blev väldigt snygg där i ditt fönster....



Jag kan tro att kaffet inte smakar lika gott som hemma...som tur är dricker jag inte kaffe, men jag brukar brygga en kopp till maken innan har åker till jobbet, då blir han så glad o står sig ett tag....(tydligen smakar kaffet rävpiss på jobbet ;)



Hoppas allt är bra med er, storkramen kommer här...

2010-09-02 @ 19:02:18
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Abstract Photography

Hello admin, nice site you have!

2011-04-30 @ 17:31:36
URL: http://abstract-photography.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback