Granen står så svart och grann...

Hej go´vänner!

Så har vi passerat 4:e advent och julafton kommer allt närmare. Barnbarnen längtar efter tomten... vi vuxna efter att umgås med nära och kära, julmaten och ett par lugna dagar uppkrupna i soffan med julklappsboken.

Denna helg har vi haft två födelsedagskalas. Ett stort för att fira en 50-åring - mycket trevligt! Åsså har lilla-lilla-syster-yster firats! Stort GRATTIS för de båda födelsedagskvinnorna!

Igår tog vi in julgranen. Vår svarta, fina gran! I år är det mest vita kulor i granen och därmed decimerades pyntet med ca 50% då de flesta silverkulorna fick ligga kvar i kartongerna! Nu fattas bara att lägga julklapparna under granen så är julfriden total...


Det blir mindre och mindre julpynt som kommer upp för varje år som går. Har valt bort en hel del nästan alla tomtar och änglar till förmån för hjärtan, kvistar och LJUS!!

Planerna för morgondagen är att köpa de sista julklapparna, dammtorka och om jag orkar hälsa på mina arbetskamrater... ja, ja, vi får se hur dagen artar sig....
 
Ha det gott kära vänner!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Här är det oxå ganska lite pynt...

Låter ungefär som min dag. Tänker mig ner på stan strax å ska hitta dom sista grejerna.

Kramen, Maria

Postat av: mo

Fint vännen, det är så mysigt att ta in granen....Jag kör ju på med...typ allt pynt jag har...fast när jag kollar i skåpen ser jag att det finns lite kvar...äsch, jag gör lite som jag känner för där...



Ha nu en underbar jul vännen, kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2010-12-22 @ 13:24:46
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: mo

m, igen, fattar inte varför inte det kommer med ;)

2010-12-22 @ 13:25:16
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: EVA

Nog fasen borde det väl gå att få ihop :) :) :)! Längtar också efter er och en massa trevligt surrande...



Maken är ledig nästa vecka så det kan ju passa nästan när som helst då...



***

JÄTTEKRAAAM EVA <3

2010-12-22 @ 13:53:10
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Karin

Kikar in för att önska er en fin JUL!!



Kramar.

2010-12-23 @ 22:09:26
URL: http://www.signeratkarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback