Snöstorm...

Hej vännerna!

Efter en låååång period med kyla kom mildare väder och som ett brev på posten... SNÖSTORM!!

Vi hade planerat att åka till grannstaden idag för att handla julklappar, men det slutar vi nog ut om det fortfarande är lika mycket snöyra under eftermiddagen. Då stannar vi hemma i stan och handlar där istället!

Min att-göra-lista inför den stundande julhelgen är långt ifrån avverkad.. men det gör mig inte ett skvatt! Baka får jag göra när jag orkar.. det brukar bli klart då kraven har minskat med åren.
Det viktigaste är att:
*handla julklapparna klart
*göra skinka (gör den i ugnen och sedan griljerar jag, de färdiga gillar inte maken)
*göra rebensspjällen (mitt uppdrag inför julaftonsfirandet - vi har knytkalas)
*klä julgranen 
*tindra
låter väl inte allt för jobbigt, eller hur?

Idag ska jag ut i ovädret och besöka optikern för synundersökning... ser att de håller på att röja snön från trottoarerna. Tur för mig så jag tar mig fram!! :D



Ha en skön dag alla goa vänner därute!


Kommentarer
Postat av: Karin

Här regnar och blåser det idag så att all snö håller på att försvinna. I förrgår hade vi 30 grader på natten så det är verkligen växlande väder.



Lycka till med handlandet av klappar, jag ska göra mina resterande på måndag då jag har en eftermiddag barnfri =)



Kram

Postat av: Saras Inredning

Ja här har snöat sedan i torsdags... och det pågår än :)



Ha en skön vecka!!

Julkramar/Sara

2010-12-20 @ 13:00:54
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback