Hoppsan vad tiden går....

Dagarna rusar på och det var verkligen inte meningen att det skulle bli en PAUS här! Men har man ont om tid så har man...

Förra veckan så
* broderade jag in systerdotterns sons namn och dopdatum på dopskruden
* tvättade dopskruden med tillhörande underklänning
* jobbade som en tok på jobbet för att hinna med allt som ska göras.. gjorde minsann rätt för lönen :D
* sydde ihop tvillingbebisarnas koftor, 7 knappar på varje, byxorna fick resår, mössorna fick tofsar
* tonade håret
* stickade två hjälmmössor åt bebisarna, och sockar...
* var på körövning med goast kompisarna i Support Choir, torsdag kväll
* fredagkväll på Afterski (en stund) tillsammans med goa Mags och hennes I åsså min käre man förstås.      Hörde Prästrockarna... superbra
* lördag var på dop, så fint och mysigt, god smörgåstårta och tårta, lille F skötte sig utmärkt.
* söndag, såg skidor på tv, åt middag hos systerYster och hennes man, planerade Skottlandsresan till sommaren....

Nu var det inte mycket av det här som var jobbigt utan bara roligt, men inte blev det mycket tid över till att sitta vid datorn. Helgen har dessutom varit nästan datorbefriad.

Denna vecka blir säkerligen betydligt lugnare, vilket känns rätt.
Promenader, träning (pilatesboll och gummiband är inhandlade) och yoga står på schemat. Eftersom jag är så trött och har så mycket smärtor i ryggen när jag kommer hem från jobbet, så måste jag för det mesta vila en stund innan det är lönt att tänka på att göra någonting alls. Då känns det oövervinnerligt att ta sig  till träningslokalen.. så det blir att diciplinerat träna hemma. Har bra träningsprogram som är utformat av sjukgymnaster - så jag vet vad jag pysslar på med... 

Ska också försöka uppdatera här hemma litegrann.  Längtar efter gardinbyte i en del rum.. men det får ta den tid det tar.. ska ta rum för rum. Förhoppningsvis är jag klar före midsommar!! :D

Mitt försiktiga handlande känns rätt - men köpstopp har jag inte till 100% så efter jobbet idag gick jag först en längre väg hem och sedan kikade jag in på "Trasan" här i stan. Skulle köpa vitt tyg till gardinkappor i vardagsrummet, inga problem - hittade med en gång det jag ville ha.  Sen kunde jag inte motstå det rosa tyget...



Visst är det underbart, härligt, vårigt, det rosa??? Gillar både färg och mönster. Det vita är en klassiker, lin och bomull... kommer att bli kanonfint i vardagsrummet! Priset för tyg till fyra gardinkappor..under 300 kronor! :D

Duktiga ni som orkat läsa ända hit... brukar ju inte skriva så lång inlägg.. men skrivarklådan fanns här idag!!

Ha en underbar måndagkväll och tisdag!

Kram!
Liza

Text och bild: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Oh vad du hinner med, det blir så tydligt när man listar det så där. Tiden springer verkligen fram även här i ödemarken.



~Livet i byn

Postat av: Bokmalen

Oj, oj, vad du hunnit med mycket!! Förstår att inte datortiden funnits. ;) Tygerna är ju jättefina!! ;)

Å, vad duktig du är som får till träning hemma. Själv är jag för "odisiplinerad" för att få till träning hemma, det funkar bättre att åka till träningsstället. Tur att det finns nåt för alla!!

Hoppas träningen ger resultat i mindre ont i ryggen för dig!!

Nu ska jag strax åka å jobba, känns lite segt...

Kramen, Maria

2010-01-25 @ 22:03:50
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag kan bara tala för mig själv men såklart jag orkar läsa!!! =) Jag gör det mer än gärna.

Vilka fina tyger. Helt i min smak må jag säga.

Du har haft mer än fullt upp hos dig, härligt när det är en lista på roliga saker. =)

Jag har också en pilatesboll hemma, flyttar på den varje gång jag ska in i garderoben. Anar att det inte räknas som träning. I fjol vår använde jag den flitigt "som man ska". Sedan var den som "extrastol" ute i tv-rummet och nu bor den i mitt sovrum.

2010-01-26 @ 07:46:22
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: EVA

Förstår att du inte har tid att sitta vid datorn vännen...hihi ! Så mycket du har för dig...



Fick en rapport från dopet häromdagen...av en liten söt fröken :D !

Hon och hennes mamma kom hit efteråt och tittade på Söt-Neo !



Har faktiskt kikat på just det tyget men stoppade mig själv...hade tänkt det till nytt draperi i tv-rummet, men det kändes besvärligt...hehe !



Och himmel vad du är duktig och tränar...det skulle verkligen jag också behöva ! Men bara hostan försvinner så måste jag börja gå igen...har ingen och noll kondis efter lunginflammationen !



***

JÄTTEKRAAAM EVA



:)

2010-01-26 @ 09:18:43
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå där!

vad kul att du länkar till mig=) Såg det nu...det är roligt med bloggare som bor i närheten! Kanske man kan träffas någon dag;))

Lägger upp en länk till dig oxå från mig så fler hittar hit! Föressten - härliga färger på tyget!

Kram Anette

2010-01-26 @ 16:04:05
URL: http://nettanslantliga.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Det var lite klurigt att få till länken...försöker senare!

2010-01-26 @ 16:12:28
URL: http://nettanslantliga.blogspot.com/
Postat av: Maggan

Oj boj så snyggt det vita tyget var, det rosa med för den delen men du känner ju mig - vitt är alltid vitt:-) tack för senast - mysigt vi har de! Kramis

2010-01-26 @ 18:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback