Så var det torsdag igen...

Trodde att denna vecka skulle bli lugnare - och det blev den. Men då började halsen krångla, har varit så hes, och nu har jag feber igen. Jobbar på som vanligt ändå... DUMT men nödvändigt! Vet inte hur jag ska göra med kören ikväll.. borde vila... vill inte smitta ner (om jag nu smittar).. får ta beslut senare!!

Igår efter jobbet var jag en sväng på stan med kompisen Mags. Fikade och kikade lite i affärer. Himla trevligt med en surrstund, vi har så mycket att prata om... TACK för att du finns!!!!

När jag kom hem sydde jag gardinkappan till köket. Så nu är det rosa istället för vitt! Vet inte vad jag tycker egentligen, älskar ju vita gardiner... Nåja, de får hänga uppe så länge men det skulle inte förvåna mig om Mairo-kappan kommer upp igen och den rosa får flytta ut till stugan till våren!


Men rätt så fint blev det ändå, behöver nog bara vänja mig! Byte av gardiner betyder alltid omstyling på köksbordet så mina Atoll-ljuslyktor fick komma fram igen åsså älsklingsvasen. Vasen har jag haft i min ägo massor av år och den hänger med i alla väder, flyttar från rum till rum, men står alltid framme någonstans i lägenheten..



Den vita ljuslyktan har jag också haft länge och den rosa fick jag efter min mamma. Tulpanerna i vasen är gamla, fejk och är lika fina året runt, bra att ha när de riktiga har vissnat. :D Se där - billigt och bra att använda det man har!

Hoppas nu att stormen som drog in över vår lilla stad igår skyndsamt drar vidare - det är svinkallt ute! Termometern visar -16,6 grader och det blåser helt galna vindar. Personligen tycker jag att vi har alldeles tillräckligt med snö och längtar efter VÅREN!

Ha det gott kära bloggvänner!

Kram!
Liza
Text och bilder:©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: tina

Jättefint med de rosa gardinerna...alltid kul att förändra och matcha. Fina ljuslyktor också,jättefint! Vasen är läcker, hade nån liknande mindre för många år sen men den åkte i golvet =( gillade min också massor! Usch för dessa förkylningar som ibland inte vill ge med sej, jag går och är täppt i näsan och kan knappt sova för det, men på dagarna är man ju pigg! Hoppas ditt går över snabbt nu...



Tänk vad fiffigt med fejktulpaner, mina jag fick igår har redan en liten tendens att se lite gula ut i bladen...tycker ju att de borde stå ett tag utan att se så ut, jaja sånt är det!



Ha nu en fin vecka och kram på dej!Förresten, blir alltid så glad för dina fina och goa kommentarer hos mej!!



KRAM!

tina

Postat av: EVA

Blev ju skitsnyggt med den rosa kappan ! Tyget är vackert...



Trist att du är sjuk vännen !

Här är det slut på penicillinet men hostan är kvar ändå...fast kanske liiite mindre ! Men den här vinter har varit förkyld...värsta som jag minns ! Vill också ha VÅR...nu !!!



Ha en underbar helg !



***

KRAAAM EVA



:)

2010-01-28 @ 19:20:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Jag tycker också om den rosa gardinen, man vill ha såna färger när man vill ha vår =), gillade mönstret på den också.

Nu kommer ett GILLAR till men jag gillar dina fina ljuslyktor också, har inte sett såna förrut tror jag.



Härligt när det är torsdag tycker jag, skönt nära fredagen och helgen, kan ju inte bli bättre.



Kram på dig!

2010-01-28 @ 22:12:43
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Eva

Älskar din kappa ,min älsklinsfärg så snyggt.

Kram från tvåan.

2010-01-28 @ 22:32:07
Postat av: Livet i byn

Vilket läckert rosa tyg, en riktig färgklick i ditt annars så vita kök.Mycket fint :0)



Jag är lite bättre i dag, fick byta antibiotikan mot en annan. Skönt!



~Livet i byn

2010-01-29 @ 10:18:18
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Maggan

So nice! Vårfint så det nästan luktar ända hit!!!Tack för den ljuvliga promenaden i stormen (krävs extremt trevligt sällskap för att man ska uppskatta sånt...:-) och den sköna surrstunden - vi har så onödigt mycket gemensamt...hihi krya på dej och vi ses snart igen!

Kramis/Mags

2010-01-29 @ 21:46:38
Postat av: Malin B

Jag tycker att det blev himla fint!!! =)

Men det är det ju alltid hemma hos dig.

Jag gillar verkligen din stil med att ta det man har och flytta runt på olika platser. Då blir det ju nytt på något vis ändå.

2010-01-29 @ 23:13:19
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

O va fint! Vårigt och snyggt. Precis vad som behövs nu. Kram

2010-01-30 @ 13:32:29
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Saras Inredning

Blev superfint och rosa detaljer =)

Vårigt och fräscht.

Hoppas du är bättre i halsen.

Kram

2010-01-31 @ 12:21:46
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Jag tycker det är kul att byta gardiner då och då men efter att det jag bytt till hängt ett tag kommer jag alltid tillbaks till någonslags vita. Kul och fint med rosa! Går själv och funderar fram och tillbaka på att ev sy rosa kappor till köksfönstrena. Har dock inte bestämt mig riktigt ännu... men blev åter igen sugen när jag såg dina och dina rosa inredningsdetaljer till dem. Ha en trevlig måndag.

2010-02-01 @ 11:54:48
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback