Sent en söndagkväll..

Ännu en lugn och skön helg att lägga till handlingarna!

Fredag till lördag hade vi besök av självaste STOR-PRINSEN! Han fick förstås till stor del bestämma hur fredagkvällen skulle se ut vilket resulterade i att vår middag bestod av smarriga plättar (tunnpannkakor) med sylt. Maken var väl inte så imponerad av middagen men menade att det var OK så länge det var en prins som hade bestämt menyn. Fredagsgodis, många timmar med make och prins liggande på vardagsrumsgolvet, vad de gjorde?? Jo, morfar hade natruligtvis plockat fram modelljärnvägen.... många tunnlar av lego kom också till! :D

Lördag, efter det att prinsen hämtats av lillasyster och föräldrar traskade vi ner till affären och handlade. Kan berätta att lördagsmenyn såg lite annorlunda ut till makens förtjusning! :D

Idag har vi sett skidor på TV, jag har stickat klart "tvillingkläderna" och håller på att sy ihop och sticka kanterna på koftorna. Nu ska jag bara köpa knappar så kan dressarna levereras till den blivande storfamiljen. Hoppas att vi hinner åka förbi på lördag då vi ska flytta åt Emma och hennes sambo... det bor ju i samma stad!!

Nu är det dags att krypa till kojs. Arbetsveckan ser rätt tuff ut så det gäller att vara någorlunda utvilad.....


Favoriter i repris... mina Ittalaskålar, den minsta en julklapp, och min mormors/mammas och nu min godisskål med lock

Opps! Höll på att glömma - det är +1 grad här ikväll, ingen ordning på vädret alltstå!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza
Text och bild: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Emma

Men herregud. Nog är den ömma fadern väldigt bortskämd om han inte uppskattar plättar. Det ska vi då äta när jag kommer hem nästa gång ;) Det är ju suuupergott. Pappa ska inte klaga. När du lagar maten så är man ju bortskämd varje gång=) Kram

Postat av: mo

Så mysigt ni har det när lillprinsen är på besök, o då kan man "stå ut" med att äta plättar :)

Tack för kommentaren hos mig, jodå allt är bara bra, men du vet hur det kan vara ibland. L (äldste) sonen har ju varit hemma hela julhelgen o det har varit så skönt, kändes både ledsamt o tråkigt när han åkte hem igår. Hade nog lurat mig själv att han flyttat hem igen ;) Dagarna rullar på o ibland vet man inte vad man har gjort...



2010-01-11 @ 18:39:50
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: mo

Hm, var inte riktigt klar där....hihi. (Ser nu att det var storprinsen som var hos er)...



Kul med pärlplattan, Mini är helt galen i att göra pärlplattor just nu. På julafton satt vi o gjorde fina grejjer...det finns så fina mallar (nuförtiden) som man kan lägga efter. Hon har både Pippi, Nalle Puh o en massa andra figurer....



Jaja, nu får vi se om hela kommentaren kommer med, kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2010-01-11 @ 18:43:25
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback