Snipp, snapp, snut... så var julen slut...

Igår på självaste trettondagsafton dansade maken och jag ut julen.. det tog ett tag om jag säger så! Inte för att vi har så mycket julgrejor men de vi har förpackas väl och i olika kartonger. Mycket lättare att veta var allting finns nästa jul. Hemmet känns nu ljust och luftigt igen.

Mitt shopstop går utmärkt, NOT, två nya krukor till köksfönstret och nya manschetter till ljusttakarna köpte jag igår. Är nöjd med inköpen och nu känns det inte som om någonting fattas... JAG ÄR NÖJD!

Om en liten stund ska jag börja lägga upp gardinerna som jag köpte före jul - ja - det var meningen att de skulle upp till jul. Men det satte min ondar rygg stopp för, så de vår bli vårgardiner istället! I fjol vid den här tiden var jag till IKEA och köpte även då ett par gardiner som skam att sägas inte har kommit upp ännu. De ligger fint ihopvikta i byrån och ska få se dagsljuset... frågan är bara NÄR??? :D



Krukorna är inköpta på Buketten och manschetterna hittade jag på Gardingalleriet....

Nu ska jag traska ner till affären och handla, vi måste ha middag idag också. Tänkte göra en köttgryta och  servera ris till. Bra om det blir rester då matlådan måste  fyllas till imorgon. Det är så lättsamt att ha lunchmaten med sig på jobbet och billigt blir det också!

Ha nu en riktigt skön eftermiddag... om bara två dagar är det helg igen!!

Kram!
Liza
text o foton: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Fina krukor....dom blev jag sugen på!

Orkar inte shopstoppa. Däremot tänker jag alltid efter innan jag handlar nåt, eller så handlar jag nåt o lämnar tillbaka det sen...;)



Vist är det skönt när julen är utkastad!?

Älskar när det känns luftigt o fräscht...



Ha det bra. Kram!!

Postat av: Bokmalen

Ja, själv så jobbar jag natt hela veckan. Gjorde ett övertidspass inatt å det blir bra ersättning kommande natt oxå. ;) Kul med lite extrapengar...

Det var fina inköp du gjort!! Å jag håller med dig om att det är skönt när man städat ut julen. ;)

Kramen, Maria

2010-01-06 @ 16:55:09
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Cissi

Shit vad snygga krukor! Och vad fräscht med vitt! Man är så less julen nu..Jocke ska nog få dansa ut den imorrn =)



Kram på dig!

2010-01-06 @ 20:39:01
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vi ägnade alltså dagen åt samma projekt fast jag packade inte julsakerna så himla fint... Hm!

Men ljust och fräscht, DET är det. Hurra!

Ljust är det ute också men det beror ju på all snö...

Värmande kram!

2010-01-07 @ 08:09:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Susihus

Jättefina inköp du har gjort! Ha ett gott nytt 2010!

2010-01-07 @ 09:00:48
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: enira

fin blogg allt bra <33

2010-01-07 @ 10:58:54
URL: http://efenidc.blogg.se/
Postat av: mellansyster L

Kära syster!Du höll dej ju i ca 5 dagar, det var ju inte illa. Snygga krukor och manchetter.

Kram

2010-01-07 @ 16:56:21
Postat av: Junitjej

Vilka fina ljusstakar!! I LIKE!!

2010-01-10 @ 20:20:18
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback