2:a juni och solen skiner....

Hej vännerna!

Tänk att vi redan skriver den andra juni. Det går fort nu och det börjar dra i planteringstarmen. Vi kommer att dela vår tid mellan lägenheten och stugan framöver. Det är tyvärr fortfarande en del kvällsaktiviteter som ska avklaras innan sommarlivet tar vid på allvar....

Idag gick jag trallande hem från jobbet, ja, jag trallade tyst inombords så att säga, folk tittar konstigt på en om man trallar för full hals. Det var så skönt i solen. Bestämde direkt att jag skulle ta en kopp kaffe och en smörgås på balkongen för att stressa ner ordenligt..

För många år sedan köpte jag boken "ZEN" skriven av Jane Tidbury. En av mina vackraste böcker, vackra bilder och fina texter. Läser den om och om igen! Kände att det behövdes inspiration till att förändra ute i stugan och en påminnelse om att "less is more"...



 
Tyvärr görs bilderna (som jag fotat direkt ur boken) inte rättvisa.. dessutom hoppas jag att ingen stämmning kommer... Chansar, för boken rekomenderar jag det å det varmaste.

Ska ta en promenad nu... behöver rör på kroppen!

KRAAAAAAAAAAAAAAAM!
Liza


Text:©Liza, vardagslycka.blogg.se Foto: från boken ZEN av Jane Tidbury


Kommentarer
Postat av: Malin B

När man publicerar EGNA bilder kan det väl ändå inte komma någon stämning?!

Mer än god stämning av inspiration de ger! =)

Skönt att varva ner i det vackra vädret och du, tralla lite högre. Det kanske smittar?! ;)



Kram!

Postat av: Tina

Det är väldigt många som går omkring och trallar tyst nu för tiden, man kan se att alla människor lyser upp ♥ Jag håller med Malin att tralla lite högre! Tänk vad ljuvligt om det skulle smitta av sig... Förstår din känsla när du öppnar boken om o om igen...har också några såna som gör mig så avslappnad! ♥ Kram Tina

2010-06-03 @ 13:05:55
URL: http://anno1923.blogspot.com
Postat av: M A L I N H E

Vad ska du göra idag då? kram :)

2010-06-06 @ 13:16:55
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Låter som en underbar dag :)



Och det är så härligt att slå sig ner med en inspirerande bok - Less is more borde jag kanske ta till mig, här blir det lätt tvärtom.



Ha en underbar TISDAG och fortsättning på veckan.



Kramkram/Sara

2010-06-08 @ 08:17:01
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback