Alla helgons helg..

Hej vännerna!

Jag har alldeles nyss kommit hem från röntgen, hunnit dricka en kopp kaffe och äta en pepparkaka!

Röntgen gick bra (tror jag) men det var jobbigt att ligga på ryggen, det gjorde ONT! Men det var bara att bita ihop. Besked får jag tidigast om en vecka så då blir det nya läkarbesök.

Kom på att det nog är ett tag sedan ni fick kika in i vardagsrummet... När "Nya Molger" fick ta plats i hallen så fick jag två kubpallar över. De har nu fått plats vid bordet i vardagsrumme. Är ännu lite skeptisk till placeringen, men börjar vänja mig. Pallarna skapade ett par extra sittplatser!

Ja, så här blev det....


Funderade på att sy nya överdrag men la på ett grått fårskinn istället, gick betydligt snabbare än att sy! :D

Har gjort ett litet kollage också...



Den svart lyktan tog jag hem från stugan - den ger så fint sken. Tavlan har en kär vän till oss gjort - den ska ni får se en närblid på så snart jag lyckas få ett bra foto av den, Kivilyktorna är i samma färgställning som tavlan.

Försöker att pyssla lite här hemma - små, små förändringar blir det! Snart är det ju advent och det har kommit lite snö inatt så det började genast att rycka i "adventstarmen". Håller mig än ett tag men har börjat spana in och planera hur julen ska se ut i år!! Längtar!! 

Tänker mycket och ofta på de nära och kära som har lämnat oss, svärfar, pappa och mamma i nu nämd ordning. Saknaden är fortfarande stor - men jag har många kära minnen från alla tre.  Fortfarande kan jag komma på mig med att lyfta luren för att ringa mamma och berätta någonting som har hänt... eller bara för att prata en stund.




Förutom att besöka gravarna så blir det en tripp till Sk-å  i eftermiddag - vi ska ner med lite grejs till Emma o A. Annars är helgen ett oskrivet blad, ska bli spännande att se vad som händer...

Ha en riktigt

TREVLIG HELG!

Kram
Liza

Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Tjusigt!

Önskar er en trevlig helg!

Kramen, Maria

Postat av: Ica (Tomtens Dotter)

Vilken mysig blogg! Och vilket fint vardagsrum du har! Fårskinn är sååå underbart!

(har just beställt ett par Laminofåtöljer och längtar)

2010-11-05 @ 20:13:28
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback