Förberedelser....

Hej vännerna!

Gissa vad jag har gjort nyss???? JO, slagit in julklappar!! :D
Tänkte att det är lika bra att börja nu... det flesta är till mina fina barn-barn och jag har varit livrädd att de skulle hitta sina saker i förtid! Däremot är jag inte klar med inköp och tillverkning av alla julklappar.... än! ;D

Nu är fem "Sötsnablar" klara - och jag vet uppriktigt sagt inte om jag vill skiljas från någon "sötis". För tillfället står de på sittkuberna i vardagsrummet och de är riktiga personligheter var och en. En ser busig ut, en lite trött, en blyg... ja, de är supergulliga! Får nog göra en till mig själv också! 

Jag fick åka bil i fredags - så himla roligt att komma sig ut en stund! 
Vi åkte till mamma och pappas grav först och tände ett ljus! Det var så lungt och fridfullt på kyrkogården.
Sedan gick vi in hos "Maggan" på Djungelkiosken - oj, så mycket läckert hon har! Köpte tre lyktor från Dixie och en julklapp till.... ja, det är hemligt förstås.. 
Nästa stopp blev EM-möbler där vi skulle köpa nya överdrag till våra köksstolar. Men se det gick inte! De tillverkas inte längre??!! Nu är de beställda via nätet - vita??!! Vi var eniga om att det är det som vi vill ha. Måste nog sy skyddsklädsel till överdragen.... hmmmmmmm

Lördag, fika på stan med lilla-syster-yster, kul att sitta och surra en stund. Sedan hem och vila inför middag med kära körkamrater. Orkade inte gå på festen efteråt - så det var bara att "linka" hem! :( 
Gillar inte lördagkvällar längre!!!

Hittade ett kuddfodral  i lördags... älskar hjärtan...


Skulle så gärna vilja veta vad ni tycker om min nya header?? Känns den julig???
Längtar så till fredag då kommer mina RUT:or döttrar och städar - och jag ska pynta!!!

Ha en underbar måndag!!!






Kommentarer
Postat av: Maggan

Onödigt snyggt kuddfodral:-) vill också ha! Kanske ska jag sy några kuddfodral i dag om jag orkar...kram kram

2010-11-22 @ 10:57:08
Postat av: Frida

Älskar din header och helt rätt i tiden :)

Postat av: Liza

Ja, visst är det snyggt! Rätt färger, rätt motiv och så är det ett f o d r a l.. då gäller inte kuddstoppet! ;D

Hoppas att orken finns hos dig idag.. annars får det bli en annan dag.

Jag ska försöka ta mig till tygaffären, få se hur det går!!

Kraaaaaaaaaaam!

2010-11-22 @ 11:35:02
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Supersnygg header!!! Vad bra att du har döttrarna som hjälper dig med städningen. ;) Åsså får ni ju umgås på kuppen! ;)

Kramen, Maria

2010-11-22 @ 19:28:07
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin B

Ja, ja, ja! Headern är jätte fin och jätte julig. =)

Jag förstår att du längtar till mysfredagen. Härligt sällskap och så adventsmys ovanpå det, för nog blir det mysigt när man pysslar och fixar!

Kram!

2010-11-22 @ 20:13:56
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: EVA

Headern blev ju hur fin och julig som helst !!! Skitsnyggt...



Jag virkar också mer elefanter...hihi...perfekta julklapparna !



***

KRAAAM EVA

2010-11-22 @ 23:03:26
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Kudden var ju otroligt fin! Den vill jag också köpa med mig hem. Måste kolla nästa gång jag är på Village. Headern var härligt julig och fin!

2010-11-23 @ 10:14:49
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: gella

Superfin och julig header! Speciellt gillar jag mittendelen med not och text. :)

2010-11-23 @ 19:06:22
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Tageinga

It is healthy, I shall come on your site more often, thank.

2012-08-20 @ 11:16:09
URL: http://tageinga.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback