Hem ljuva hem...

Hej alla glada!

Här skiner solen, det är -0,5 grader ute och lite av snön ligger kvar.
 
Jag tog INTE fram mina inspirationstidningar igår... men oj vad det kliar i fingrarna. Är ju en advents-jul-galning... määään det vet jag att flera av er är också så det känns skönt att inte vara ensam! :D

Det här mötte mitt morgontrötta öga igår....



Så till någonting helt annat....
För ett tag sedan ändrade jag om utanför vår ytterdörr (lägenhetsdörr). Försöker alltid att ha "ingången" till vårt hem inbjudande. Det är inte lätt eftersom det finns många restriktioner om vad man får göra, beroende på brandsäkerhet, lokalvård, framkomlighet för ambulans, räddningtjänst, om det skulle behövas...



Tänk så fint det hade varit om trapphallen varit målad helt vit eller ljust grå. Gillar inte den gula färgen som svampats på väggarna :(. Har försökt hitta fejk-höstlöv till ett överkomligt pris, men inte lyckats ännu. De skulle bli fina att ha i krukan..

Välkommen in...



Ja, så här ser hallen ut idag. Blir nog ingen mer omändring här förrän till advent - men man vet aldrig...

Nu ska jag gå och fixa till mig... fika och surr med finaste systrarna står på agendan. :D

Ha en trevlig helg allesammans!

Kraaaaaaaaaaaam!
Liza
Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilken trevlig agenda du har i dag! =)

Det är mycket, mycket välkomnande in till dig tycker jag. Men mycket att tänka på när det ska "vara till belåtenhet" för alla regler... Sådant är ju bra mycket enklare när man har eget hus. Lite typiskt det där förresten,jag som då sitter här med alla förutsättningar pyntar inte med mera än några lingon och mossa. ;)

Trevlig bildtitt i detta inlägg.

Kram!

Postat av: mo

Jamen er hall är jättemysig o inbjudande..

Nej du är verkligen inte ensam om att längta till advent....åh, det pirrar nästan i kroppen när jag ser att julsakerna är på väg fram i butikerna o uppe i Ullared fanns det massor ;). Så det blev en del inköp....

Kramar på dig

2010-10-18 @ 20:18:36
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Din/er hall är så inbjudande och det beror inte enbart på din goda smak och inredningsförmåga....! Det beror mest på dom underbara människor som bor där innanför:-)kraaaaaaaaaam

2010-10-19 @ 19:13:18
Postat av: Vicke

Helt underbart inbjudande och välkomnande är det både utanför och innanför er ytterdörr. Superfint där känner sig säkerligen både ni och gästerna att det är kul att kliva in!

Höstkramar

2010-10-19 @ 20:05:39
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Det var inte allra värst ändå :)

Du har fått till det riktigt fint!

Och jag som har haft fusklöv i shoppen!



Man känner sig väldigt välkommen när man kommer in i hallen iallafall =)



Ha en skön vecka!

kram/Sara

2010-10-20 @ 10:35:16
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Saras Inredning

Ooops, skulle använda din snabblänk tebaxt till mig men den är felstavad :) Det saknas 'ch'.



Kram/Sara

2010-10-20 @ 10:36:41
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback