Idag firar vi kanelbullen...

Hej alla goa vänner!

Idag är det som bekant kanelbullens dag!
Hos vardagslyckan finns inte en enda kanelbulle att uppbringa. Sist dessa läckerheter bakades av mig var år 2000... alltså tio år sedan! :D Tror att det blir en tur till bageriet...



Efter en skön morgon med lååååång frukost, yoghurt och the samt ifyllande av blankett som ska gå till Försäkringskassan så planera jag dagen. Planerandet brukar gå bra - genomförandet tar oftast tre gånger så lång tid som jag har tänkt. Om det ens blir av...

*En promenad på stan blir det i alla fall, ska äta lunch med äldsta dottern.
*Köpa frimärken och posta brevet till FK.
*Bageriet ska som sagt få ett besök.
*Vila
Sen får jag se om jag orkar skrädda nya kuddar till vardagsrumssofforna.... Det får dagsformen utvisa.


Superläckra tyget från "Trasan" så många tänkvärda ord och meningar...

*Laga middagsmaten - kycklingresterna från lördagen ska piffas upp.

Gårdagens konsert var riktigt bra! Artic Light (kör), Movits, Norrbottensteatern, Erik Zetterwall mfl underhöll oss. Roligt med musik som jag normalt inte lyssnar till. Kände mig riktigt högkulturell där jag satt!! :D 
Men vi fick åka hem i pausen - då orkade jag inte sitta längre. :(

Ha en skön månadag kära vänner!

Kraaaaaaaaaaaaaam!
Liza

Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilket kul tyg, vill ha =).



Min 10-åring hintade igår kväll att det vore vääldigt gott med kanelbullar på Kanelbullens dag, så det blir att skaffa ett gäng idag, men baka tror jag inte att jag orkar idag.



Ha en bra måndag!

Kram.

Postat av: EVA

Vore himla kul med en fikadejt...men torsdag kan varken jag eller Cissi...men nästa vecka har jag inget alls...vi får pussla vidare vännen :)



***

KRAAAM EVA

2010-10-04 @ 12:05:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hmm trist att du inte fick njuta av hela konserten men du har ju lärt dig att njuta av de "små sakerna" här i livet - det är en konst i sig! Ja tyget är ju snyggt:-) När du orkar kan du ju komma och se så bra det blev i sovrummet (fast jag var neg i början:-) kram vännen!

2010-10-04 @ 14:39:36
Postat av: Malin B

Vilket underbart tyg!!! =)

Jag har alltid bullar i frysen, som den bullmamma jag är. ;)

Men i dag - då har jag köpt! Det brukar vara himla poppis med "köpebröd" hemma hos mig, visst är det typiskt.

2010-10-04 @ 14:53:36
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: lovisa

VINN ETT SEXIGT NATTLINNE JUST NU UPPE PÅ BLOGGEN! TÄVLINGEN AVSLUTAS PÅ TORSDAG SÅ ANMÄL DIG REDAN IDAG:)

2010-10-04 @ 14:59:02
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: jenny

Här blev det inte heller några bullar. Däremot några goda kakor:-)

Läckert tyg du hittat.

Kram

2010-10-04 @ 21:56:05
URL: http://jennyshus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback