Myser och rensar....

Hej alla glada!

Igår var vi i Skellefteå hos dotra. Vi började som sig bör med en fika på "Lilla Mari" och sedan åkte vi till deras fina lägenhet. Meningen var ju att maken skulle sätta upp hyllor, och det gjorde han förstås. Men det hände mer också - men om det får ni läsa och se på
Emmas blogg. Kolla in hennes mysiga retro-möbler. Hon har gjort sig av med många Ikea-möbler till förmån för en mer personliga stil.

Väl hemma så blev det lördagsmys med god middag, ett glas rött och sedan softa i soffan och sticka. Håller på med ett experiment.. få se hur det blir när det är klart. Blir det bra får ni kika  - annars inte. Såg Dansbandskampen - maken såg förstås hockey, Luleå vann igen!! :D Fast i sanningens namn spelar det ingen roll för mig vem som vinner, är inte det minsta intresserad! 

Idag har jag fotat vårt badrum, förebilder, vi har gått igenom lådorna med foton/fotoramar, julkartongerna och när orken finns så ska vi ta de sista kartongerna med gamla scenkläder och skor. Snart är källarförrådet städat. Massor med grejor har åkt till Kupan och en del till "tippen" också! Skönt att rensa, det blir helt klart lättare att andas.  Ska rensa bland sminkgrejorna också - behöver inte ens hälften!!

Dags för mig att sluta för idag! Middagen är i ugnen..



Mitt fynd.. det rostiga hjärtat! Ny favorit hos mig!!

Ses snart!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!


Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se




Kommentarer
Postat av: gella

Åh, vad mysigt det lät -både med fika på stan och rensning! Skulle också behöva rensa här hemma och garderoben står överst på min lista. Oj så mkt kläder jag inte har trots att garderoben är full! Skumt det där... Men det får bli när det lugnat ner sig med plugget. :)

Postat av: mo

Nej en sådan skönhet som du behöver inte så mycket smink....eller hur :)

Men så skönt att rensa, skulle behöva ta ett ryck i garderoberna..puh, behöver lite plats för alla nya plagg som hänger så tätt så de blir så skrynkliga ;)

Härligt rostigt hjärta, visst är det roligt med lite nya favoriter.

Ska kolla in dotra dins blogg då, känns som hon har en härlig stil...

Kramar på dig

2010-10-24 @ 17:03:05
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Frida

Det hade nog behövts en utryckning. Inga tavellister uppe än... :(

Låter härligt att rensa. Väntar på att hyllplanen ska sättas upp i garderoberna och sen sätter jag också igång. Ska bli häääärligt!

2010-10-24 @ 18:21:50
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vilken härlig helg ni haft!! ;)

Kramen, Maria

2010-10-24 @ 19:51:29
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin B

Något sminkförråd har jag inte att rensa i... Men annars tycker jag också att jag känner mig så FRI när allt onödigt är borta. Luftigt och fräscht, det är grejer det!

2010-10-25 @ 07:45:57
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Alexelena

Congratulations on a job well done. Thanks

2011-11-22 @ 10:49:06
URL: http://alexelena.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback