Helgen har varit...

..otroligt härlig!

Dopet av lillprinsen
blev en fin högtid tillsammans med nära och kära.
Emma spelade till psalmerna och sjöng sången "Du är aldrig ensam" av Mauro Scocco så vackert och stämningsfullt att inte ett öga var torrt. Efter dopakten så bjöds det på smörgåstårta, presenter öppnades och till sist tårta (som jag hade gjort).

Dopskruden har jag bloggat om tidigare, den är min mammas brudklänning som hon sydde om när vi fick vår äldsta dotter. Lillprinsen är det elfte barnet som döpts i skruden och alla namn och dopdagar är inbroderade längst ner på skruden. En fin tradition som vi värnar om...


Efter dopet åkte vi hem och vilade en stund innan vi gjorde oss i ordning för att åka till vännerna Eva och Rolle för att uppvakta frun i huset som fyller år (idag)! Som vanligt bjöds på supergod mat och fantastiskt trevligt sällskap! Efter maten kom gitarren fram och vi spelade och sjöng till mitt i natten.... ja, det blev en hel del surr och diskussioner också..
Är så tacksam att vi har er som vänner! TACK för igår!

Idag (söndag) har vi varit ute i stugan och..... ja, det får ni vet imorgon. Det är dags för mig att sova så jag orkar jobba imorgon!

Kraaaaaaaaaaaaam!
Liza

Text och bilder:©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Karin

Låter som en bra helg, det har det varit hos oss också. Så gullig tårta!



Ha en bra vecka/KRAM

Postat av: Frida

Jag smakade tårtan idag då magen varit bättre. Så himla god den var! Du är bäst mamma! Bäst! BÄST!



KRAM!

2010-09-05 @ 23:15:46
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken kalashelg du haft! =)

Jag gillar er dopklänningstradition.

Mina barn är också döpta i en ärvd kreation med alla namn i.

2010-09-06 @ 13:03:08
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback