Perssons Pack...

Hej vännerna!

Fy vad det blåser ute idag, utan överdrift kan man säga att det är lätt att ha en "bad hairday"!
 Löven virvlar omkring och den sista snön mår inte alls bra... den är snart ett minne blott! :D  Helgen har bjudit på strålande solsken, tripp till grannstäderna och födelsedagsfirande av maken.

Vi har köpt nya sängar till stugan, men som vanligt så är det beställningsvara, har vi tur kommer de inom en vecka eller två. Det var bättre förr - då fanns saker och ting i lager! Det innbär att vi inte kan sova i stugan under Påsken, för vi har ju redan kört ner vår gamla säng och sänggavel till ungdomarna i Skellefteå!

Jag har också inhandlat en rulle tapet som ska sättas upp i sovrummet... fick en idé! Så vi får väl sysselsätta oss med det mellan korvgrillningar och fikapauser. Ska passa på att rensa bort en del sängkläder, kuddar, prylar  och kläder som vi ändå aldrig använder också.... 

Påsken är som sagt på intågande och jag har redan plockat fram pyntet... det lilla jag har!


Perssons Pack har hängt med några år nu, ser ni att kycklingen till höger är sur och har vänt sig från de andra... De kommer från Cult Design. Jag skulle så gärna vilja ha en omgång kycklingar till stugan också, men se det fanns inte i Luleå och inte i Piteå. Nu har jag "Maggans" kvar att besöka, hoppas att hon har!!

Go´vännen "Maggan" är på på väg hit för en kopp kaffe, fika och en surrstund - så nu ska "hurran" (kaffepannan) igång. ☼

Förresten ni har väl börjat trimma kvastarna, putsa kaffepannorna och kamma katten det är ju snart dags för avfärd mot Blåkulla....

Ha en härlig måndag!


Kommentarer
Postat av: Frida

P har gömt alla kvastar så jag känner lite smått panik! What to doooo? What to doooooooooo???? ;D

Postat av: Ingrid

Ha-ha nä inte någon trimning av kvasten ännu. Får kanske lov att stanna hem i år ;0)



~Ingrid

2011-04-18 @ 15:31:46
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Maggan

Tack för kaffet och gofikat:-) det är suveränt gott kaffe hos dig - undrar om det beror på sällskapet eller kaffet (måhända en kombo)?! Du jag tror inte vi behöver någon kvast i år...det blåser så mycket så det är bara att gå ut! Tusen kramar vi ses

2011-04-18 @ 21:09:14
Postat av: Ingela

Japp, kvasten är framtagen och putsad. Men jag vet inte vart katten tagit vägen. Undra om någon annan lånta han.

2011-04-18 @ 21:20:02
URL: http://waterdrops.bloggplatsen.se
Postat av: Malin B

I dag mötte vi två tjejer med gula tröjor, de sa att en del "gamlingar" undrat om de gick påskkärring.;)

Jag får äran att räkna mig till kategorin ung för jag hade inte den minsta tanke på det. ;)

2011-04-18 @ 21:36:16
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Såklart vi syns på Blåkulla...och om vi skulle råka missa varandra där syns vi ju på lååångfredagen :):):)



Har också ett Perssons pack och älskar dom !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-04-19 @ 08:03:57
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback