Vitt...

Hej go´vännerna!

Det blev vitt i köket igen!
 Det svarta kändes för mörkt så jag satte tillbaka de nytvättade vita fodralen! Så behöver jag inte fundera mer på det! NÖJD!

Vet inte hur det är hos er - men hos oss är fönsterna fruktansvärt smutsiga. En bonus man får när man väljer att bo mitt i stan.. :D Avvaktar ändå ett tag till då gatorna inte är sopade.. det brukar damma nåt´ alldeles oerhört så då får man börja om. Extra lyxigt  är att jag får hjälp med putsandet i vår...

Idag har Frida och mini-prinsen varit här på förmiddagen. Mini-prinsen är mormors pojke, och jag är förstås överlycklig över det. Helst vill han vara i famnen hela tiden eller att mormor ska sitta och leka på golvet med honom - det gör jag gärna!  Efter en stund kom kära vännen Margaretha och fick en kaffetår och surrstund! Så härligt med sällskap... jag tycker att dagarna håller på att bli
l å n g a!!


Här sitter vi och leker... Frida fotade..

Kom just på att igår sydde jag en kudde, det skulle ha blivit flera men så blev ryggen och jag osams å då bidde  det bara en..


Den är sydd av resttyger som jag hittade i "skåpet", och den kommer att flytta ut till en stuga nära mig :D

Nu är det dags att börja med middagen, det blir köttfärspaj här idag.. GOTT!

Kommentarer
Postat av: ♥ EVA ♥

Här är fönsterna också fruktansvärt skitiga, men avvaktar också ett tag till - det måste liksom komma några störtskurar innan det är värt att ta dom...



Härligt med lite blommor på balkongen ! Är sugen på pangisar men mina blomkrukor ( som råkar vara fulla med jord...) är inte tinade...hehe...så jag får vänta lite :)



Här finns plats för soltörstande kvinnor från stan som inte har solbalkonger...bara så du vet :):):)



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

Postat av: Frida

Tack för idag säger jag och Mini-prinsen. Jag har inte vågat säga till den andra prinsen var vi var för han hade nog blivit sotis då.

Hoppas resten av dagen blev bra!

KRAM!

2011-04-05 @ 17:35:11
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Kan meddela att våra fönster oxå är supersmutsiga. Men jag är som du (bor oxå centralt i stan) å jag VÄGRAR putsa dom innan det är sopat!! Får lov att stå ut några veckor till.

Kuddfodralet ser finfint ut. Jag ska sy kuddfodral (enligt sambon) men har faktiskt aldrig gjort det. Har du nån enkel förklaring till hur man gör som du vill dela med dig av??

Kramen, Maria

2011-04-05 @ 19:33:24
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hej vännen! Jag kunde inte låta bli att kopiera idén med kudden...:-) Det finns nog ingen som inspirerar mig så mycket som du gör - jes, jag berättar när vi ses! PS din kudde blev finare så klart:-D Kraaaaaaaam

2011-04-08 @ 22:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback