Att skriva...

Sen en tid tillbaka så är jag sååå beroende av min almanacka. Förr kunde jag hålla allt i minnet, men med tilltagande ryggvärk och medicinering har almanackan blivit min "bästa vän"!  Minnet är OK när det gäller nästan allt förutom alla tider för läkar- och sjukgymnasbesök, träningstider, "möten" med mera, det går bara inte hålla reda på. Ja, alla jobbtider med för den delen...



I den lilla skriver jag alla viktigheter som inte få missas. Där har jag också bilder på make, döttrarna, svärsönerna och barnbarnen. Nej, jag har inte glömt hur de ser ut, hi hi, jag tycker bara om att kunna ha min fina familj med mig... 

I den andra med fina träden på, samlas tankar och funderingar kring nyttigheter som mat, motion, motivation och hälsa.

Tro det eller ej jag har en tredje också! Där "hafsar" jag ner mina idéer och projekt. Nu är den ju rätt ny så det finns ännu många oskrivna blad som bara längtar efter att fyllas med ORD, skisser och annat kul!!

Sen skrivs det ju en hel del här i min lilla vardagslyckavärld också.. hmm, många ord blir det! :D

Oj, det här blev ett annorlunda inlägg från vardagslyckan... men jag tror jag publicerar det ändå?? Eller??? Ja, det gör jag!!!

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jamen det var inte så dumt med en almanacka att skriva 'allt' i. Bättre ordning och reda i projekten :)

Postat av: Frida

Jag tyckte det var ett mycket trevligt inlägg! Fler såna! :D

Tack för igår! Kramen!

2011-08-24 @ 11:29:54
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: EVA

Ja jag behöver också min almanacka/filofax för minnet är inte vad det varit ! Men det gäller bara att komma ihåg att kolla i den...hihi !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-08-24 @ 18:35:23
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Såklart du ska publicera så bra ord och bilder!!!

Hejja Liza!

Jag köpte mig en sådan där personlig almanacka till detta år. Den gillar jag. Fast jag har alltid gillar almanackor, papper och pennor - ja, allt som går att skriva i. =) Nu när tösen skulle köpa en ny elevkalender såg jag en variant där man själv kunde göra framsidan, som din Liza-kalender, och tänkte att en sådan vore kul nästa gång. =) Båda dina framsidor var jätte fina!

2011-08-24 @ 19:37:01
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: tina

Såklart du ska publicera dina ord och tankar....det gör du alltid så bra!!! Almanackan har också blivit en riktigt god vän hos mig =), det är inte lätt att hålla allt i huvudet.Jag har två jag också, en i handväskan och en på bordet vid telefonen...och en sak till jag måste ha tillgång till det är läsglasögonen =)undrar hur många par jag har liggandes lite överallt hihi!

Kram på dej vännen!

tina

2011-08-24 @ 21:50:01
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback