Här kommer jag igen....

....efter ett högst ofrivilligt uppehåll! 
Datorn gav upp för en vecka sedan - jag kom inte in på internet! Försökte med allt möjligt men ingenting fungerade. Räddaren eller rättare sagt riddaren i nöden, doktor P, behövde bara vara här en stund så fungerade min dator som vanligt igen. Det var visst någon knapp som jag hade kommit åt och någonting mer???.... Ja, ja, jag är inget tekniskt geni det är då säkert! Resultat av min okunnighet - en veckas internetfrånvaro. Gissa om jag är glad över att vara här igen!! :D

Nu satt jag inte och grät hela förra veckan utan tog itu med storstädning av garderoberna. Rensade ut alla kläder jag inte kan ha, för stort och för smått, alla plagg i fel färg eller fel snitt. Provade och funderade, det blev en hel del tid framför spegeln. Vilken befrielse! Nu är det bara plagg som jag vill och kan ha i garderober och lådor!
Karen Kingstons "Rensa i röran med Feng Shui" är en suverän guide när man rensar - min husbibel!! Makens garderob fick sig en omgång också... men han får själv bestämma vad som ska kastas. Det är väl snällt av mig, eller hur? ;=)

Har ganska mycket "höstkänningar" speciellt efter förra veckans busväder. Att det bara kan regna så mycket? Nåja, då får man boa in sig inne istället...


Mysa med tända ljus, pyssla lite grann och (till makens förskräckelse) fundera ut nya projekt...


Ja, ja, vi ska ju göra om arbetsrummet golv, väggar och tak... och tapetsera sovrummet... Hi,hi, det finns att göra!!

Nu ska jag ut och se vad ni har haft för er under veckan!

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: tina

Hej där vännen! Visst är det mysigt att sätta sig med ett bra inredningsmagasin och njuta av allt fint som inspirerar. Man blir sugen på att fixa och ordna inomhus nu när man får lite höstkänningar.Vad härligt att rensa ut och slänga för att få plats och luft bland de saker/kläder man sparar....en skön känsla.

Och nya projekt...den är härligt att planera och drömma! =)

kram på dej

tina

Postat av: EVA

Men inte höst än...vill ha liiite sommar till :)

Men det blir liksom automatiskt höst då skolorna börjar om...



Hör av mig när jag ska in nån dag...om vi kan passa ihop en kaffe med surr kanske ?!



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-08-23 @ 15:21:01
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så härligt att du fick god datahjälp! Jag har noll koll utan hoppas alltid att datorn ska "självläka" när det är någon fnurra på tråden. ;)

Det finns ju alltid pyssel att göra - om man vill. ;) Här känns det som höst nu när barnen börjat skolan och vi äter middag 17:30 igen, kvällen blir extremt kort...

2011-08-23 @ 18:36:36
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback