Tji fick jag....

...det regnar på mina nyputsade fönster! Inte helt oväntat då det brukar regna så fort mina fönster är skinande rena! *suck*

Som sagt öser regnet ner, det blåser "full" storm och är riktigt ruskväder. Åt lunch med goa vännen Maggan efter jobbet, köpte födelsedagspresent till Stor-prinsen som fyller 6 år på torsdag och när jag kom hem så blev det kura ihop sig med bra-boken. Somnade också en stund.....

Apropå inlägget jag hade igår om mörka ljuva sommarkvällar....

Förra helgen hade vi just en sådan kväll, satt ute länge, tände våra lyktor och bara hade det gott tillsammans med god mat och ett litet glas rött!

Maken har ju under sommaren byggt ut altanen, det blev så bra! Han är så händig min käre man, så tack vare honom har gäststugan nu fått "direktingång"......



Mysigt eller hur?

På baksidan ser det ut så här...



Det här har blivit en riktig favoritplats. Så fint när vi fäller upp parasollet, blir som ett litet ombonat rum!

Vi har gott om sten i backen, eller rättare sagt vi har massvis med sten i backen så den här stenen tog "darlingen" upp och byggde in i trappan..


Där kan Bacopan breda ut sig.. nu ligger grenarna på trappan...

Nä, nu är det dags för middag, inomhus med tända ljus!

Ha det gott!
 


Kommentarer
Postat av: KNORKAN

Så mysigt!

Postat av: Karin

Oj oj vad mysigt det ser ut där i mörkret.



Jo, men det kan jag hålla med om är mysigt nu när det är mörka kvällar igen. Men tyvärr så har det varit så himla kallt här de senaste kvällarna så man har tappat lusten och gått in...

2011-08-08 @ 22:10:32
URL: http://www.signeratkarin.blogspot.com
Postat av: Sara

Ojoj så fint och mysigt. Altanen är som en dröm! Kan tänka mig att ni myser där under parasollet på kvällarna. Har du sett att på Jula kan man köpa myggnät som man hänger över parasollet så blir det som en pergola? Supersmart.



Fnissade när jag läste att din maskin bara syr baklänges :) Dags att gå till doktorn med den :)



Kramkram/Sara

2011-08-09 @ 10:37:23
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: margaretha

Nu får inte sommaren ta slut än...blir så sommarmysig när jag ser bilderna på er frigga och stuga och altan och alla planteringar och lyktor - blir alldeles varm och glad! Det blev döööfint alltihop:-)

2011-08-10 @ 10:57:17
Postat av: Jennie- mamma till en liten flicka och en liten pojke

Ser riktigt mysigt ut!

2011-08-29 @ 21:20:50
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Jennie- mamma till en liten flicka och en liten pojke

Ser riktigt mysigt ut!

2011-08-29 @ 21:20:51
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: KNORKAN - Inredning och skönhet

Åh vad mysigt!

2011-09-08 @ 19:39:23
URL: http://knorkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback