Modeorakel.....

...NOT!

Eftersom jag nu vandrar på okända stigar i mitt bloggande så är det väl lika bra att jag ordar lite grann om kläder också! :D

Jag städade ju garderober för någon vecka sedan. Det behövdes verkligen!! Nu hänger där bara kläder som jag vill och kan använda. Det mesta är sånt som brukas på jobbet. Mitt hjärta slår extra mycket för tunikor, jeans och koftor... och SKOR (kommer dock inte att avhandlas i detta inlägg)! Att man gör fynd när det rörs om i skåparna är ett faktum. Bland annat hittade jag två par svarta "finare byxor" som knappt är använda och som sitter skönt. Finare byxor för mig är alltså alla byxor som inte är jeans. Men även det fantastiska plagget är indelat i finare och hemma-sköna!

Tunikor använder jag nästan jämt, (ofta i kombination med kofta) jeans och korta stövlar på jobbet, ja, annars också.


Var med döttrarna på en shoppingturné för ett tag sedan. Då köpte jag den här jättesköna tunikan, den passar perfekt till min bruna kofta.

Den här kommer att bli min "favvo" i vinter. Mjuk, skön, mysig och snygg...



Tänk er att man kommer hem efter en promenad i ruskväder, regn- eller snöstorm småfrusen, tar på sig denna mysiga klänning, kryper upp i soffan och smuttar på en kopp rykande hett te.... :D Den söta lilla blomma och kapuchongen är enkla detaljer som tilltalar mig!!

Ja, det var allt från Vardagslyckans modemagasing för ska vi tro ett halvår, ett år framåt! :D

Nästa avsnitt kommer att handla om skor... Skojar bara, det tar vi en annan månad!!

Nu ska maken och jag gå iväg till kören, så jag måste säga hej  för idag!

Kommentarer
Postat av: Frida

Oj! oj! Nu blev det lite fel. Du skrev:

"Nästa avsnitt kommer att handla om skor... Skojar bara, det tar vi en annan månad!!"



Det skulle ju stå:

Nästa avsnitt kommer att handla om skor och det KOMMER ATT TA en HEL månad I ANSPRÅK!!" :-D :-D :-D



(Visst pappa?)



Postat av: Liza

Nu var du rolig Frida! :D

2011-08-26 @ 00:07:45
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag är alltid rolig :D Ses snart!

2011-08-26 @ 10:26:46
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Brukar titta in här lite då & då och just idag när jag läser ditt inlägg om klänningen med luva & rosen så har jag på mig min, en likadan fast gammelrosa...underbart skön.

2011-08-26 @ 11:45:00
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/
Postat av: Malin B

Du har inte bara bra inredningssmak, du har sinne för kläder också! =)

2011-08-26 @ 17:10:39
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback