Happy me....

Vilken härlig helg!

Lördag
morgon ringde lillprinsen och frågade om de fick komma till oss och fika! Självklart fick de komma! Så efter en liten stund kom Frida och barnen och hälsade på. Jisses, så kul vi hade. Barnen undersökte "rocktomten" som vi har köpt... en tomte som sjunger och dansar... kul grej!

Naturligtvis blev det fika också. Miniprinsen stod framför ett av köksskåpen och sa Tompe stup i kvarten. Jag fattade ingenting.. förrens det slog mig, sist de här fick han skumtomtar och jag hade påsen i det skåpet! Vilket minne!! Tyvärr fanns det inga "skummisar" för de hade morfar ätit upp vilket miniprinsen INTE tyckte var KUL!



Den lilla tomten varken dansar eller sjunger, den är bara glamorös...

På eftermiddagen gick vi en sväng på stan. OJ, vad maken shoppade loss! Han hade flera välfyllda kassar med skor och kläder... jag en pytteliten påse från Apoteket! Määän snäll som han är så köpte han ett Tomas Sabohalsband åt mig - en gåva på vår 41:a årsdag. Som ni nu lätt kan räkna ut så var jag knappt född när vi träffades... :D

Söndag morgon tände vi det andra adventsljuset. Mysigt och stämningsfullt!

Det var också dags för min körs årliga Julkonsert! Fullsatt kyrka, fantastisk publik, underbara körvänner och den bästa körfröken man kan ha. Opps, höll på att glömma våra superduktiga musiker. Nu är det advent på riktigt!!



Så kom då måndagen, kan inte jämföras med gårdagen men trots allt en BRA dag!
Arbetsterapeuten har varit här och tittat på om vi behöver anpassa någonting här hemma för att underlätta när jag får mina skov.

Vi har fått lite snö! Men frågan är om den får ligga kvar...

Oj, så långt det här blev, undrar hur många som orkade läsa så här långt??

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Malin B

JAG orkar och jag gör det med glädje ska du veta.

Jag gillar tomtar ialla former, glamorösa, rockiga och skumma! ;)

Vi har två tomtar som man kan trycka i gång för att få att rocka loss, alla barn som kommer brukar gilla dem skarpt och har vi inga barn här då trycker jag själv då och då.

Kram på dig!

Postat av: Bokmalen

Klart jag orkar läsa! ;)

Vilken härlig helg ni haft!

Nog har dom minne dom små. Kommer ihåg dom mest förvånande saker. ;)

Kramen, Maria

2011-12-05 @ 22:59:00
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: ♥ EVA ♥

Klart jag orkar läsa vännen !!! Det är ju så mysigt när småden kommer och hälsar på...och speciellt nu när det är jul i huset...finns mycket att spana in :)



Hoppas du fick min sms igår...och att ni kan ;)



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2011-12-06 @ 11:18:51
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: mo

I alla fall jag....ja, orkade läsa såklart. Så kul att höra om din härliga Lördag...Hoppas allt är bra med dig o de dina...

Låter som du har en likadan tomte som min mellanson, den dansar o sjunger...o systers minsting (3,5 år) är livrädd för den...haha. De var här förra Lördagen för att fira min äldste son o då ville hon att jag skulle ta fram den (hur hon kunde komma ihåg den...?, verkar som de har bra minne när det kommer till tomtar, ätbara eller inte ;). Nåväl, jag tog fram o vips så försvann hon. Hon sprang iväg o gömde sig...Hon kunde inte vara i samma rum som den, o det tyckte såklart storebror var jättekul.....som jagade henne med den innan jag fick gömma undan den igen...



Många kramar på dig

2011-12-06 @ 16:36:59
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag orkade! Tror vi tar med skumma tomtar nästa gång vi kommer, för jag tror inte han kommer att glömma det där i första taget....



Tack för i helgen!



Kram!

2011-12-06 @ 17:26:58
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Annika

jag orkade också, om än några dagar efter du postade inlägget ;) Vad bra ni var eran kör! Det var faktiskt första gången jag hörde er, men det blir inte den sista, kram :)

2011-12-08 @ 08:48:26
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: mo

Tittar in o önskar trevlig helg, lika trevlig som förra helgen ;), kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2011-12-09 @ 13:04:32
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: margaretha

Inga problem att läsa (det är så roligt och mysigt och fint skrivet)...särskilt inte när jag är i stugan och myser! Tack för senast och ha det så bra! kram

2011-12-10 @ 10:36:39
Postat av: Helena

Jaha, då var det redan tredje advent imorgon. Vad tiden går fort !

2011-12-10 @ 15:50:31
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Sara

Det lät som en bra helg :)

Hoppas veckan varit lika bra!

41a årsdag - inte dåligt STORT grattis till Er!! :)



Ha en skön 3e Advent.



Kramkram/Sara

2011-12-10 @ 18:47:39
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback