När fjärde ljuset brinner...

Tänk, det är redan 4:e advent! Ute snöar det ser ut att bli en vit jul här uppe i norr!

Fredag var vi som ni redan vet på födelsedagskalas då min yngsta syster fyllde år. Det blev som väntat ett smarrigt kalas. Mycket fika och två goda tårtor, mycket surr och många skratt! Magen stod i fyra hörn när vi kom hem. :D Grattis än en gång syster-yster!

Igår var vi och fixade de sista julklapparna, nästan, har ett par stycken kvar men de är i princip klara då jag vet exakt vad jag ska ha. Sen blev det lunch tillsammans med Frida och hennes familj, hem och vila en stund och på kvällen fick vi vara tillsammans med prinsarna medan föräldrarna var på kalas.

Åh, så snälla de är lilla- och stora A! Vi hann läsa sagor, leka och mycket annat innan det var dags för mini-prinsen att gå och lägga sig. Gick hur smidigt som helst. Sen fick lill-prinsen ha mormor och morfar för sig själv en stund. Hur många funderingar har inte en femåring??!  Upphör aldrig att förvånas över hur kloka barn är och hur lätt de har för att lära. Jag är RIK!



I morse så tände vi det fjärde adventsljuset! Har mest "chillat" idag, stickat, sett lite skidor på tv:n och tagit det lugnt. På eftermiddagen tog vi en promenad ner till L:s syster och hennes man. Svågern har fyllt år så han fick en liten present. Blev en mysig eftermiddag med fika och mycket surr.

Denna sköna söndag avslutades med att granen har fått komma upp (ur källaren) och är nu klädd och strålar så vacker i vardagsrummet. Vi har ju en svart julgran och i år är den klädd i vitt och lite silver.  Drog ner på pyntet ännu mer i år - orken fanns inte att hänga upp alla julkulorna.....



Nu ska jag gå och slå in julklapparna vi köpte igår...

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: mo

Tjenare där, trevligt att läsa om dina trevliga dagar...Mycket kalas ser jag...haha, lika bra att vänja sig (magen) det är ju snart dax för stora frossarhelgen.

Fin o stilig gran, vår (som vi inte köpt än) brukar se något mer belamrad ut...hihi. Den brukar digna under alla röda kulor (ja det blir mycket rött, o ännu mer då de sålde ut röda julkulor för 5 kr förpackningen på Rusta, tror det var en 6-8 kulor i varje förpackning...ungarna vill ha den likadan från år till år..) Skulle gärna sätta in den redan nu men tror det dröjer några dagar till.

Du har det så fint o mysigt, o ja, jag njuter av dessa dagarna, stressa hoppar jag över ;)

Ha en underbar dag, o jag avundas dig verkligen som fått snö, här är allt grått/grönt o trist, kramar

Postat av: ♥ EVA ♥

Många kalas kan det bli ibland...och vi har ju redan haft några och fler kommer ;)



Visst känns det bra då granen står klar ?! Då är det jul...och jag myser ! Ska värma lite glögg nu och bara njuta av livet...



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-12-19 @ 15:16:41
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Cissi

Du, om du ids och vill, kan inte du lägga upp dina nougatkakor, receptet alltså? Såg på Fridas blogg hur jäkla goda dom såg ut :):):)



Kraaaaam

2011-12-19 @ 17:17:15
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Annika

Verkligen jättefin gran, kram :)

2011-12-20 @ 00:39:48
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Underbart att få rå om små människor, de är så kloka och kan lära oss så mycket.

Fin gran du har! Att det är så nära julafton har jag lite svårt att ta till mig, jag har liksom inte hunnit med då dagarna har hostats bort men nu är jag på gång igen och det är ju FLERA dagar kvar. ;)

Kram!

2011-12-20 @ 07:08:34
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mo

Kikar bara inom o önskar er en underbar jul och ett gott nytt år, kramar

2011-12-23 @ 12:39:12
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback