I feel blue....

Hej kära vänner!

Så var det fredag igen - bästa dagen under hela veckan! Efter gårdagens något uppgivna inlägg så samlar jag nu kraft för att fortsätta min rehabilitering!  Det känns OK att veta vilka förutsättningar jag har, så det är bara att gå vidare.....................

Apropå blått så ska vi färdigställa vår gäststuga i vår och förutseende som jag är så är planeringen för inredningen igång. Käre maken verkar ha förstått, eller har han det??, varför det jagas fynd till små detaljer i lill-stugan. Han säger sovstuga - jag kallar den gäststuga. Färgsättningen är klar i mitt huvud, det blir mycket vitt med detaljer i blåskalan, svart och grått. Alltså vita väggar, vitt tak, golvet förhoppningsvis i grått, gamla möbler som ska målas vita!! Hmmm, det blir att tillbringa många timmar med målarpenseln i vår! :D



Min mormorspläd som nu äntligen är klar.. påbörjades 2001 klar 2011.. ja, ibland tar det tid...
Den ska naturligtvis vara i gäststugan!



Muggarna från ICA Maxi var ett bra köp. Tror vi betalade 12-15 kronor/mugg. Jättesöta tycker jag!
Igår fyndade jag de 4 Marimekkoglasen på Cervera i Luleå, 119 kronor, har kostat 199!!
Åh vad jag gillar fynd!

Muggarna tror jag kommer att passa utmärkt till kaffe- och teburkarna från Töreboda som ligger nerpackade i någon kartong. :D

Nu måste jag ringa ett par viktiga samtal och sedan blir det nog en "prommis" på stan!

Passar på att önska er♥ en
TREVLIG HELG!


Kommentarer
Postat av: Karin

Fint med mormorsrutor, och bättre sent än aldrig ;)



Blått och vitt kommer bli jättefint i er gäststuga.



Ha en fin helg! Kram

Postat av: gella

Vilken fin pläd du gjort!! :D Tufft dock med rygghistorien... Hoppas sjukgymnastiken kan göra nytta...

2011-01-29 @ 00:40:10
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Ulla

Att göra fynd är ALDRIG fel. Grattis! Själv tycker jag att det är svårt att springa på fynd. Jag har en tendens att alltid snegla åt det nya som kommer in i sortimentet. Fast igår fyndade jag kläder i min favoritaffär One Street. Kände mig urnöjd när jag gick hem.

2011-01-30 @ 10:47:18
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Malin B

Pläden var värd att vänta på för du, den är jätte fin. Fina fynd hade du gjort med muggarna, jag älskar sådant jag också.

Jag är säker på att det blir superfint i gäststugan.

Kram!

2011-01-30 @ 19:21:13
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback