Lite av varje... och vitt och rosa...

Opps! Nu blev det ett kortare uppehåll igen!

Har varit lite hängig ett tag så det har inte varit prio ett att sitta vid datorn, men nu känner jag mig bättre igen!

Har haft besök av
Frida och lillprinsen på förmiddagen. Oj, så gullig han är lillen, glad och sprallig och vill ständigt vara i centrum! Söt som en karamell då han lägger huvudet på sned och är CHARMIG! Naturligtvis åkte kameran fram och jag fick en hel del fina bilder på lillkillen, määääääään som ni vet lägger jag inte ut bilder på barnbarnen här på bloggen... Fotar flitigt nu till den kommande "fotoväggen" som planeras i arbetsrummet när vi har gjort om där!

Igår kom mellansyster hit och vi linkade en stund på stan, åt lunch och hade det allmänt mysigt! Ett besök på blomsteraffären blev det förstås och jag kunde inte motstå att köpa två buketter med tulpaner.  De rosa/vita hamnade på köksbordet och lyser upp min tillvaro....



Köpte vita också och de placerade jag i vardagsrummet! Visst är det härligt att tulpansäsongen är här på allvar??!

Apropå kök så har vi ju vita överdrag till stolarna nu, det innbär en hel del tvätt!! Så jag beundrar verkligen de som har anammat den "vita stilen" fullt ut och har små barn, för nog får tvättmaskinen och strykjärnet jobba,  och vi är två vuxna. Men fräscht är det och maken gillar de vita överdragen så de svarta/grå får inte kommar fram än på ett tag.. :D



Nej, nu ska jag äta lunch och sedan ta en tur till tygaffären, hoppas hitta ett fint tyg till kuddöverdrag. Känner för lite vårigare färger i vardagsrummet... rosa ligger bra till! :D

Ett stort tack också till min bloggvän Malin för hennes värmande ord på sig blogg! Jag är så glad och tacksam!

Ha nu en riktigt härlig dag och kväll!



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

JAAAA, jag älskar tulpaner å köpte ett gäng vita igårkväll när jag for å handlade efter träningen. Varför köpa bara inför helgen, när man kan njuta av dom hela veckan!?? Tänkte jag å gjorde slag i saken. ;)

Underbart fina rosa tulpaner!! ;)

Kramen, Maria

Postat av: Malin

De vita överdragen är superfina! Själv har jag vit soffgrupp och JA, det blir en del tvättande med katter och hund dessutom:( Men men...snyggt är det:)

2011-01-11 @ 13:53:35
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: EVA

Ååhhh så härligt med tulpaner...men ännu bättre med små sötnosar ! Kommer nog hit en imorrn :)



Syns snart vännen !



***

KRAAAM EVA

2011-01-11 @ 13:55:49
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Visst ÄR det fint med tulpaner! =)

Väldigt fint med vitt också, undrar jag hur länge det vita skulle vara vitt här hemma hos mig om jag hade det på stolarna? Swisch, swisch med en hundsvans. Torkar febrilt på dörrar/skåp när vi varit ute i lerväder. DET är något som är bra när det är fruset och snö ute, det är så rent här hemma. =)

Kram!

2011-01-11 @ 18:35:37
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: tina

Skönt att du är lite piggare!

Härligt med tulpaner...har faktiskt inte köpt några än, eftersom jag knappt varit utanför dörren sen i julas=( Tack för dina alltid så gulliga kommentarer hos mej....det värmer med bloggvänner som stöder och stöttar. Har själv blivit dålig på att lämna små avtryck efter mej, men som tur så har vi ju koll på varandra lite på FB =) Hoppas du hittade nåt fint tyg...nu vill man ändra om och få in lite vårigare färger!!



kram kram!

tina

2011-01-11 @ 23:43:01
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback