Fredagsmys och kallt..

Hej vännerna!

Gårdagskvällen tillbringade vi tillsammans med barn och barnbarn.
Kvällen började med restaurangbesök för go´middag! Storprinsen visade prov på att vara mycket världsvan när han själv beställde vad han ville ha:
-Jag vill ha en hamburgare med pommes frites och ketschup och en cola, TACK! Så himla söt! Lillprinsen ville ha samma meny medan prinsessan deklarerade att hon ville ha friterad kyckling med pommes! Hon tyckte dessutom att mormors (mitt) vitlöksbröd var suveränt gott medans miniprinsen gillade mitt potatismos! :D
Efter middagen gick vi hem till oss och åt efterrätt och drack kaffe! Mysigt och helt underbart att få vara tillsammans så det här ska vi göra om och det snart!!!

På eftermiddagen (fredag) bad jag käre maken om en tjänst. Beskrev för honom att det gällde en vägg av betong (det gillar han inte)... men snäll som han är (åsså fick han använda slagborren - det är manligt) fick jag min vilja igenom och nu sitter en ny lampa i hallen....


Blev kanonfint!! Ljuslyktorna fick jag av mellansyster-yster i julklapp, så fina...

I går kväll skulle vi ha käraste vännerna på middag.. det blev ju inställt förra helgen när jag blev sjuk! Tyvärr så satte kylan stopp för besöket.. -28 grader minst... Men vi gör ett nytt försök och det snart!

Jag gjorde en förenklad version av den middag jag tänkt bjuda på.....



Filé med kulpotatis och cremefraichesås, sallad med limeolja (som jag fick i julklapp - fantastiskt god) och västerbottensostflarn. Till dessert karamelliserade äpplen med gräddglass.. Enligt maken en mycket god middag!! Men å andra sidan tycker han om all mat utom blodpudding..:D

Ja, det är helgen så här långt! Idag har vi ingenting inplanerat, så det blir en spontandag! Hoppas på varmare temperaturer så man vågar sticka näsan utanför dörren....


Kommentarer
Postat av: Malin B

Så mycket gott det har blivit för er denna helg. =) "Dreglar" nästan över matbilderna. Så gott det ser ut. Hoppas att vännerna får en "repris" på detta när temperaturen är behagligare.

så fint det blev med lampan! En väninna till mig har en golvvariant av denna. Om det nu finns en sådan, den är väldigt lik den. Jag gillar den skarpt iallafall.

Kram!

Postat av: Frida

Synd det inte blev nåt igår då kylan ställde till det för er....

Tredje gången gillt? :)

2011-01-16 @ 19:51:18
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Lillian

Lampan ser jättefin ut!

2011-01-16 @ 19:59:24
URL: http://lilliansfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback