Långhelg och gäststuga...

Hej vännerna!

Vad gör jag nu för tiden? Varför hör jag aldrig av mig....

Jo, jag jobbar, tränar, har läkarbesök, sjukgymnastbesök och tiden bara rinner iväg. Bloggandet har helt klart blivit lidande... men nu är jag här igen!

Nu har det ju varit långhelg. Redan i onsdags åkte vi ut till stugan... vad vi har sysslat med kommer här...

Maken sätter sista spånskivorna och en del lister...
Vi grillar på kvällen och njuter av lugnet.

Vi spacklar skarvar och skruvhål, börjar måla, grundfärg på fönstret och ytterdörren (insidan).. Frida, P och prinsarna kom förbi på kaffe, bullar och kladdkaka. Härligt med besök.
Vi grillar och somnar tidigt - trötta efter dagens arbete.

Maken slipar, vi målar första varvet på väggarna, andra på taket och bjälkarna är äntligen färdigmålade.
Sen åker vi iväg till grannstaden och köper golvet. Tar en fika och tar det lugnt. När vi kommer hem igen målar maken andra varvet, vi äter middag och slappar.

Maken börjar lägga golv direkt efter frukost. Jag åker in till stan och köper tapet och lim,handlar mat och hämtar lite grejs i lägenheten. Hamnar mitt i värsta stormen - oj, vad det blåste och regnade. 
Målar golvsocklar och dörrlister när golvet är lagt.
Ja, vi äter gott även denna kväll och myser framför Tv:n.

Vi sätter upp tapeten direkt efter frukost. Lillasyster-yster och hennes son kommer förbi på kaffe och persikopaj. Lille O hittar ett grodyngel som visar sig vara en rätt så stor och fet groda. Käre maken får ledigt och åker in till stan för att se fotboll. Jag börjar grundmåla våra gamla möbler som ska vara i stugan... *pust* Hinner även måla ytterdörren första täckvarvet...
Äter som vanligt gott och hamnar hos grannarna som bjuder på bakelse och kaffe med avec. Somnar trötta igen, ja, vi somnar inte hos grannarna... :D

Idag, Sveriges nationaldag, har vi tagit det lite lugnare. Första täckvarvet på möblerna är målat, vi har hunnit fixa lite på gården och nu fattas bara jord och plantor så får sommarvärmen komma på allvar. Under veckan och nästa helg börjar det roliga - att inreda gäststugan. Som jag har längtat!!!! :D

Nu är vi hemma i stan igen, tvättmaskinen går för fullt och jag har både hunnit tona håret och lägga en ansiktsmask - nu är det naglarnas tur.

Ha en fortsatt bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Frida

Oj vad ni har hunnit! Så fint det blir!

Ska bli mysigt att se det live! Vad många utropstecken, men det har ni (och Smultronstället) förtjänat!!!!



KRAM!!!!

Postat av: Bokmalen

Wow!! Vad ni har jobbat på! Å, fint blir det! ;)

Kramen, Maria

2011-06-06 @ 23:05:00
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: EVA

Jäklar vad ni jobbat ! Blir ju hur fint som helst !!!

Synd att vi inte hann ut och störa er lite...eller kanske det var tur ?! Nu hann ni ju mycket mer...hihi !

Men det kommer ju fler helger då vi kan störa lite...:D



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-06-07 @ 00:10:17
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Oh så fint, jag önskar jag fick tid och ork att ta tag i vår stuga. Både stora stugen och lilla stugan men jag tror bestämt det ligger en bit fram i tiden för orken finns inte där för allt.



~Ingrid

2011-06-07 @ 20:33:47
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så fint det blir!

Jätte kul att få se alla bilder hur det växer fram.

Härligt med långhelg, då kan det bli mycket gjort fast väldigt trevligt att ha sällskap mellan varven. Kram på dig!

2011-06-07 @ 21:11:22
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Vad bra det ser ut att bli!

2011-06-08 @ 07:50:16
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Grymt...snyggt....jag vill också ha en sån stuga! kram

2011-06-08 @ 11:13:38
Postat av: Madde

Åh vad ni är duktiga!!

2011-06-13 @ 15:16:46
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback