En liten ruta..

Hej vännerna!

Alltså,
undrar vad var med mig igår?? Jag önskade er en härlig måndag. Höll på att skämmas skratta ihjäl mig när jag upptäckte det i går kväll... och jag lovar att jag inte hade smuttat på glöggen!! Tänk så tokigt det kan bli ibland.... :D

Försöker att få dagarna att gå, och framför allt att göra någonting vettigt varje dag! Då är handarbete ett bra tidsfördriv, man kan stå, sitta, ligga och handarbeta beroende på vad kroppen säger.

Den här årstiden så snurrar det fram massor av idéer till små förändringar ute i stugan. Har ju samma princip där som hemma i lägenheten... förändringar till låg/eller ingen kostnad och gärna hemmagjort!

Nu är mitt senaste projekt klart...


Fotade den på sängen så att ni får en uppfattning om hur den ser ut. Rutan är superrolig att virka - kul att virka någonting annat än den traditionella mormorsrutan. I vår flyttar den till kökssoffan i stugan, tror jag. Den skulle bli så fin lite tillrättalagt slarvigt slängd över armstödet till soffan..... eller vid fotändan av sängen.... ja, ja, den som lever får se! :D

Nu är det i alla fall bestämt att det inte blir fler plädar här på ett tag.. det räcker nu!!!

Idag ska jag traska runt med dammtrasan, plocka undan en del prylar och när käre maken kommer hem ska han få mata "Tuss" med änglatofflorna. Det är ca 0 grader, sol och nästan vindstilla så en prommis står också på agendan. 

När ljuset återvänder vill vardagslycka ha så lite saker som möjligt framme... så det är dags att sätta fart med dagens uppgifter!

Ha en härlig torsdag, snart helg nu!!


Nu blev det rätt dag i alla fall! *pust*


Kommentarer
Postat av: Signerat Karin

Så fint det blir - blir såå avis på er som kan virka!



Kram

Postat av: Malin B

Vilken FIN pläd!!!

Denna variant av ruta har jag inte sett förut.

Det där med fel dag det märkte jag inte ens. ;) Är nog lite veckovill jag med ibland. Skönt att vara i gott sällskap.

Kram!

2011-03-10 @ 20:46:40
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: syster L

Vilken trevlig pläd du har gjort,min pläd är inte klar än och risken finns att garnet börjat mögla av ålder. Hoppas du mår bättre,min fästman har varit hemma i två dar utan röst och med feber.Att han är hemma är ett kors i taket.Krya på dej och vad fint det blev med de nya cultsakerna. Kram

2011-03-10 @ 20:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback