Försenad julklapp...

Men först lite om helgen...

Det blev som väntat en toppenhelg!

Firandet av min käre svåger visade sig bli ett riktigt kalas. Syrran hade laddat upp med massor av god mat, pajer, piroger, sallader, lax, rostbiff, potatissallad, gott bröd... kaffe och tårta på det! Magen stod i fyra hörn! :D Men det bästa av allt var ändå sällskapet, svågerns syskon med respektive och hans mamma var där också. Samtalsämnena var många och skratten klingade hela kvällen!

Söndag
åkte vi vasaloppet, 5-milen med fler aktiviteter... lugn och fin söndag alltså när man som vi deltar i aktiviteterna från soffan. :D

Igår hade mina systrar och jag en umgås-med-systrar-dag-med-shopping-fika-lunch-dag! Vi försöker ha en del sådana när vi åker till någon grannstad - den här gången Skellefteå. Jodå, jag handlade en del... En suverän dag som avslutades med ett besök hos
Emma som nu äntligen fick sin gardinkappa som jag sytt bjöd på kaffe och kladdkaka!

Nu till julklappen som kom i fredags.... 



min fina ljusstake från GJ!  Gillar den skarpt! Nu har den inte hittat sin plats i hemmet ännu - får bärar runt den lite...

Trots att en elak förkylning har satt klorna i mig så ska Internationella kvinnodagen firas med semla ikväll! Härlig kombo eller hur?


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vilken härlig helg ni haft! ;)

Får se om jag äter en semla idag, är allt lite sugen men det är ju inte min "svulla-dag" idag så jag väntar nog till på lördag!? Jo, så får det bli.

Kramen, Maria

Postat av: Signerat Karin

Ljusstaken är helt underbart fin.



Här blir det oxå semlor senare idag. Gott, gott!



Kram

2011-03-08 @ 14:26:58
URL: http://www.signeratkarin.blogspot.com
Postat av: Malin B

Ja, en jätte härlig kombination. =)

Vi mumsade på goda semlor i går kväll. När jag tänker på det nu hade jag gärna tagit en repris i dag också men jag får vara klok och skala mig en apelsin istället. ;)

Kram!

2011-03-09 @ 20:49:39
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback