Snöat in på grönt...

Hej vännerna!

Äntligen är det f r e d a g !
Fast jag ännu inte har kunnat gå tillbaka till jobbet så är fredagar och helger speciella. Oftast så slutar min käre make tidigare och vi brukar ta en promenad på stan, ibland blir det en fika och sedan helghandling. God middag och lugn och ro! Härligt!

Idag har vi -3 grader, blåst och snöfall - en riktig kura inne dag.

Den här helgen är rätt oplanerad... det enda som är klart är att vi är bjudna på kalas på söndag. Då fyller syrrans lill-kille 6 år. Nyss var han ju en liten, och nu menar jag liten för han är född 7 veckor för tidigt, bebis. Nu värsta stora killen som gillar StarWars lego, spelar tv-spel och ska börja skolan till hösten.... Tiden går - och den går snabbt!!

Av någon underlig anledning så plockas det fram mer och mer grönt här hemma! Inte så konstigt i och för sig då grönt är starkt förknippat med den hett efterlängtade VÅREN!

Gillar kombon grönt/vitt tillsammans med trä eller svart...


Det enda nya här är den smala vasen i färgen citronell från CD, också köpt i Sk-å i måndags. Vackraste dekorationen är ändå citronerna och limefrukterna.. de luktar så himla gott!

Jag plockad undan en hel del saker igår, skönt! Vill ha mycket luft omkring mig den här årstiden. Snart är det dags för stugliv på helgerna och då vill jag ha det lättstädat. Ja, städade gjorde vi igår så det luktar så gott av såpa i "läggan". Maken matade "Tuss" och jag vispade omkring med dammtrasan...  Vi är ett suveränt städteam.. :D

Nog för idag! Passar på att önska er en



redan nu! Vet ju inte om det blir något blogginlägg i helgen... den som lever får se!

Kram!
Liza



Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se




Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Det är så härligt med grönt och visst längtar man bara mer och mer efter våren...

Postat av: Ingmarie

VILKET TEAM!

Inte utan att jag känner det drar i "avistarmen".

Får väl försöka krångla fram gubbens förkläde ur gömmorna o visa vart skåpet ska stå!!Haa!!



Kramen på dig o trevlig helg!

2011-03-11 @ 12:46:43
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Grönt är hur fint som helst. Lika skönt som grönt, om inte än skönare är förstås när man på hemmaplan är ett starkt team.

2011-03-11 @ 22:33:19
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback