Den 14:e mars... och det är måndag..

Hej vännerna!

Så var det ny vecka och nya möjligheter igen! Helgerna går alldeles för fort....

Fredag var en riktigt "lat" dag med huvudvärk och feber (igen) - nu får förkylningen ge sig. Är så less....  Fast vad är lite huvuvärk och förkylning när man ser vad som händer i Japan... vilken katastrof. Det gör ont i hjärtat.

Lördagen
blev betydligt behagligare. Tog en prommis på stan och hittade ett superfint brunt långt linne med spets nertill och en vit trekvartsärmad tröja med fina detaljer. Kommer att bli fint till jeans.

På eftermiddagen blev det en kaffetår och go´fika hos makens kusin och hennes man. Det har flyttat in till stan i en superfin nybyggd lägenhet. Vi kommer nog att träffas en hel del då det är tre minuters promenad mellan oss..

Emma kom hem lagom till "Mello". Som den ömma moder jag är så hade jag gjort en fylld franska, en av Emmas favoriter. Senare åt vi en persikopaj också. Vi satt uppe rätt länge och pratade om allt och ingenting - mys på hög nivå...


Kör med "fejkblommor" för tillfället.. förkylning, allergi och snittblommor går inte ihop. Tycker ändå att de här är riktigt fina i min gamla glasvas...

Söndag kalas, då systersonen fyllde 6 år! De har så roligt tillsammans mina barnbarn och O. Pojkarna lever i någonslags Star Wars lego värld. Så de leker TV-spel.... himla kul att lyssna på. Prinsessan bryr sig inte alls, hon går sin egen väg och filosoferar. På 6 år har vår släkt utökats med fem pojkar och en flicka... och snart ska mellansysters dotter ha bebis igen... Kul med fler busbarn!! :D

Så är det måndag igen och dagen ligger rätt så blank framför mig. Ska äta lunch med Frida och prinsarna... sen blir det nog en lugn eftermiddag. Har fortfarande febertoppar så det gäller att ta hand om sig. 

Ha en skön måndag...  


Kommentarer
Postat av: Malin B

Myskvällar, det är något jag också gillar!!!

Fejkblommorna pryder verkligen sin plats.

Jag har haft samma tulpanbukett på bordet hela våren. ;) Men nu fick ju tösen lite blommor när hon fyllde år men de vita tulpanerna klagade inte för att de åkte in i mörkret en liten stund. ;)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback