Detaljer....

Hej vännerna!

Så hände det igen - ja, uppehåll i bloggandet! Plötsligt hade förra veckan schwissat förbi och inte ett endaste ord hade blivit skrivet, så nu är det dags för en uppdatering....

Hade ju utlovat någon bild från stugan...

Köpte en murgröna som passade perfekt i gamla kakburken... ger stugkänsla!

Fina väggljusstaken som jag fått av min kompis... hjärtat hade jag sedan tidigare och Ernst-manchetten passade perfekt!

Maken bygger för fullt på gäststugan, hittills har det gått bra. Han visslar och sjunger medan han arbetar... då vet jag att allt går som beräknat! :D Nu är innerväggar och tak är nästan klara, men materialet tog slut så fler skivor och list måste inhandlas under veckan. Om allt fortsätter i det här tempot så är det snart dags för att spackla och måla.... Kommer att bli hur fint som helst! Han är så duktig "gubben" min - tur att han tycker om att bygga!

Jag har trixat mest inomhus, städat skåpar och rensat ut bland glas och porslin så en stor kasse är nu lämnad till återvinningen.  Naturligtvis har jag flytta om lite prylar också, det gäller att passa på innan vårbruket startar. ;D

Nehej, klockan går och det är sent. Från och med imorgon ska jag försöka utöka arbetstiden med ytterligare 1.5 timme. Snälla ni håll tummarna för att ryggeländet håller så att det går vägen...

Ha en bra start på veckan!




Kommentarer
Postat av: ♥ EVA ♥

Hur fint som helst med gamla kakburken !!!



Ska in onsdag eller torsdag...kanske kan passa med kaffe och surr en stund...?!



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

Postat av: Liza

Ja, ska bli kul att träffas!

2011-05-23 @ 16:39:22
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vad fint med murgrönan i kakburken. Håller tummar å tår att det ska funka med ryggen nu!!!

Kramen, Maria

2011-05-23 @ 16:50:45
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag hoppas innerligt att ryggen visar sig från sin goda sida nu!!!

Kakburkar i plåt har jag en stor förkärlek för men har de flesta undanstoppade, tror bestämt att jag ska "låna" din idé här. Det var snyggt.

Kram!

2011-05-23 @ 20:24:31
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nu när jag slog mig ner lite i lugn och ro ser jag ju att du har lämnat MASSVIS med kommentarer hos mig. Så himla glad jag blir. Jag gillar dig skarpt ska du veta!!! =)

Er klubb på jobbet lät toppen. Jag skulle verkligen platsa. Och du, jag bjuder så gärna av allt som jag har bakat! Till helen ska det tillverkas smörgåstårtor också, det är smidigast att "slänga fram" när jag nu kommer hem samtidigt som gästerna från kyrkan. När sonen konfirmerades körde jag buffé och "tusen miljoner grejer" som skulle fram på en gång tog sin lilla tid... Fast gott var det ju förstås när det väl kommit fram på bordet.

2011-05-23 @ 22:01:14
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Maggan

Oj jag längtar...tills jag får se den fina stugan:-D Jag ska hålla alla tummar så din rygg pallar med! Tusen kramar

2011-05-25 @ 11:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback