1:a Advent.....

Adventstid! Äntligen säger jag bara för nu är det mörkt här uppe i norr!

Vi myser med många levande ljus tända och njuter av adventsljusstakarna i fönstren och stjärnan.

Prinsen och prinsessan har varit hos oss i helgen och imorse fick de tända första adventsljuset. Det var två mycket stolta, nyvakna, rufsiga barn som tog sig an uppgiften med stor koncentration....

 
Årets adventsljusstake är lite annorlunda.. jag försöker hitta på någonting nytt varje år. Är rätt nöjd faktiskt!
Materialet hade jag redan, ljusstakarna från Ikea. Däremot har jag nya siffror, fjolårets var vita om jag minns rätt.

Som ni vet så visar jag inte bilder på mina barnbarn här på bloggen... men ni kan säkert föreställa er hur fina de var.

Allt är bra här och förhoppningsvis ska inläggen komma tätt framöver!

Önskar er alla en skön 1:a advent!





Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Tjusigt!

Tänkte oxå göra en för oss ny adventsstake. MEN, har inte hunnit med att pynta än, det får bli ikväll eller imorgon. ;)

Kramen, Maria

Postat av: Annika

jättefina ljus :) Jag förstår att du har världens finaste barnbarn med så fin mormor :) Kram!

2011-11-27 @ 21:47:25
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Annika

Jättefina ljus. Jag förstår att du har världens finaste barnbarn med så fin mormor :) Kram!

2011-11-27 @ 21:51:02
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag ser de tindrande barnaögonen ända hit!

Fin adventsljusstake.

Jag har inga sådana där fina siffror fast "alla" har det. Jag kanske börjar med det när de blir lika antika som min julgris. ;)

Kram på dig!

2011-11-27 @ 22:47:11
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B -igen

Glömde ju!!!

Så himla fint du gjort i bloggen, med den vackra amaryllisen!!!

2011-11-27 @ 22:47:44
Postat av: ♥ EVA ♥

Vilken härlig julheader du fått ! Amaryllis är hur vackert som helst...



Visst är det skönt med att det äntligen är legalt att jula till det !? Här blev sopkvasten pimpad i helgen...och badrummet också :) Me like...



Har en megaförkylning i kroppen så jag går på piller nu...hehe...fast det är ju som vanligt då ;)



Ha en underbar start på veckan vännen ! Och du...nu vräker snön ner här liiite söderut...



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2011-11-28 @ 12:12:20
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback