Alla helgons helg...

Vi har haft en mycket lugn och stillsam helg!

Fredag förmiddag hade vi prinsen och prinsessan på besök en stund. Så härliga barnbarn vi har. Bland annat pratade vi om Tomteland i Gesunda som de besökte i sommar. Jag berättade att vi varit där när "flickorna" var små....
Sen säger jag skämtsamt till prinsen: "Lite tråkigt att vi inte har några barn hemma längre jag och morfar. Vi måste nog skaffa oss en bebis...."
Prinsen replikerar blixtsnabbt: " Men mormor det behöver ni inte - ni har ju oss!" Sen får jag en jättekram av honom. Gissa om mormorshjärtat svämmar över av kärlek....

På eftermiddagen tog vi svärmor med och åkte ut till graven så hon fick vara med och tända lyktan. Vi hann även med att köpa nya dynor till henens köksstolarna och lite annat smått och gott. Jag tycker att det är så härligt med svärmor, 86 år, som fortfarande tycker att det är roligt att förändra hemma. Dessutom är hon knivskarp i hjärnan.... Hoppas jag är lika pigg när jag är 86!!

Igår var vi ut och tittade till stugan - sen slöade vi resten av dagen och kvällen.Många ljus tände vi....



Vardagsrummet känns så luftigt och härligt efter omflyttningen av skåpar... rummet har helt klart fått ny energi!

Nu har vi nyss kommit hem från Frida och hennes familj. Mysigt att leka med barnen och surra med Frida och hennes man. Många kramar har jag fått idag....

Vi har också varit förbi mina föräldrars grav och tänt fler ljus. Det är så otroligt vackert på kyrkogårdarna denna helg med alla lyktor och ljus som är tända. Ett respektfullt sätt att hedra de som fattas oss! 

Tänker tillbringa resten av kvällen i soffan med stickningen och inte röra mig förrens det är dags att sussa!

Ha det gott - ses snart!


Kommentarer
Postat av: Annika

Åh va mysigt! Du gör rätt i att slappa i soffan med stickningen, jag ska göra samma sak, kram :)

Postat av: Anonym

Brukar då och då titta in på din blogg, det är så roligt känns som jag är nära dig trots att jag fortfarande inte fått ändan ur vagnen och hälsat på i "real life" men jag laddar! Ni verkar ha så mysigt både hemma och på stugan men det visste jag ju sen tidigare hur duktigt du är med färg och form!Hoppas att du blir bättre i din rygg, lider med dig när du har sådan värk! Sköt om dig och så ska vi ses snart! Stor och varm kram från Carina

2011-11-06 @ 19:03:14
Postat av: Liza

Carina: Ingenting skulle göra mig gladare än att du kom och hälsade på! Vi har så mycket kul att prata om... Ladda på och när du har laddat klart - kom du är så välkommen och efterlängtad!

Många kramar! Liza

2011-11-06 @ 19:58:29
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Malin B

Från den här vinkeln känns det som om jag aldrig sett ditt rum förut. Jätte fint och fullt av energi, helt klart!

Det är fint med ljus både på hemmaplan och på kyrkogården tycker jag. Jag har ju fått för mig att det vid Alla Helgona är ett litet startskott för att äta allt som hör julen till. Saffransbrödet har jag ju redan testat och i dag till middagen tog jag en must! Barnen såg ut som om jag inte var klok. En påskmust som stått där så ensam en längre tid, nu smakade den ju jul så det stod härliga till och mej störde det inte ett dugg att ingen ville smaka.

Jo, vi ÄR verkligen smarta du och jag. Kram!

2011-11-06 @ 20:40:19
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Även DU gör mig himla glad!

Borde skriva ut dina fina kommentarer och spara dem i en liten låda och ta fram när jag behöver energitanka!!!

2011-11-06 @ 20:49:33
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback